İŞKUR Engelli Çağrı Merkezi Elemanı Yetiştirme Kursu tamamlandı

ENGELLİ ÇAĞRI MERKEZİ ELEMANI YETİŞTİRME KURSU – SABEV 
SABEV ve İŞKUR’un ortak olduğu “Çağrı Merkezi Elemanı Yetiştirme Kursu” projesi, bilişim teknolojilerinin kullanılmaya başlandığı ve alt sektörleriyle birlikte birçok yeni iş olanaklarının ortaya çıktığı günümüzde, el hareketliliği ve zihinsel becerisi olan hedef kitlemizi iş hayatına kazandırmak amacını ve onlara en uygun iş alanı olma özelliğini taşımaktadır.
Bu proje kapsamında MEB onaylı, sertifikalı Çağrı Merkezi Elemanı Yetiştirme kursu düzenlenmiştir. Kurs Kişisel Gelişim ve İletişim ve Teknik Eğitim olarak yapılandırılmıştır. Teknik eğitim; SABEV Yaşam Destek Merkezinde çalışarak deneyim kazandırıldığı, pratik yaptırıldığı işbaşı eğitimleridir. Teorik eğitim ise; işbaşı sürecinde çağrı merkezi elemanın ihtiyaç duyacağı her türlü bilgi birikiminin verilmesidir.
“Çağrı Merkezi Elemanı Yetiştirme Kursu” na katılım ölçütleri; 18 yaş ve üzeri, lise mezunu, en az %40 engelli (belgelenmiş) olmak, İşitme, konuşma, görme ve zihinsel engelinin bulunmaması, İŞKUR’ a kayıtlı olmak, herhangi bir yerde sigortalı çalışmıyor olmak idi. Başvuru sırasından kimlik fotokopisi, mezuniyet belgesi, özür raporunun fotokopisi, bilgisayar kurs sertifikası (varsa) ve özgeçmiş istenmiştir.
Kursa koşullara uygun bulunan 12 kişi katılmış, kursun sonunda yapılan sınavı kazanarak katılım belgelerini almışlardır.

120 iş günü (6 ay) olarak planlanan eğitim 15 gün verilen aranın tamamlanması nedeniyle 15 gün gecikme ile tamamlanmıştır. İŞKUR kursiyerlerimize her iş günü için 15TL lik ücret ödemiş, kursiyerlerin taşınma giderlerini ve eğitim süresince sağlık sigortalarını karşılamıştır. Kursun bitiminde kursiyerlerin %25 i, yani üç kişi SABEV Çağrı Merkezinde ve vakıfta istihdam edilerek projenin gereği yerine getirilmiştir. Bu üç arkadaşımızdan Funda Aydoğan ve Nazlı Demir T.C. Ankara Valiliğine hizmet veren SABEV çağrı merkezinde, Aslıhan Tarkan ise SABEV kütüphanesinde sertifikalı olarak başarıyla çalışmaktadırlar.