Page 47 - 13. SAYI EYLÜL
P. 47
SAYFA 46 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SOSYAL ÇALIŞMACININ BİR GÜNÜ• EYLÜL 2021
Sosyal hizmet uzmanları ve diğer meslek Koruma ihtiyacı tespit edilen ve vaka yönetim sürecine
elemanlarının da içinde yer aldığı Koruma Programı dahil edilen kişilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için
ise, zarar görebilir durumda olan, savaş ve insani kriz kurum içi ve kurum dışı kaynaklar kullanılmakta ve bu
nedenleri ile yerlerinden edilmiş kişilerin, grupların ya noktada Sosyal Hizmet Uzmanının kaynakları verimli
da toplulukların karşı karşıya kaldıkları risk ve tehditler kullanma rolüne yerine getirmesi önem arz etmektedir.
ile şiddet, sömürü ve istismar gibi durumları önlemeyi, Kurum içi kaynaklar ile Kızılay Toplum Merkezi
azaltmayı ya da ortadan kaldırmayı amaçlar. bünyesinde hukuki danışmanlık ve ayni destek
sağlanabilmektedir. İhtiyaç olması halinde anlaşmalı
Türk Kızılayı İstanbul Toplum Merkezinde çalıştığım avukatlar ile farklı konularda hukuki danışmanlık
süre içerisinde Kızılay’ın köklü bir kurum olmasının da verilerek adli konularda gerekli bilgilendirmelerin
etkisiyle çeşitli kanallarla ulaşan çok çeşitli vaka yapılması ve kişilerin adli mekanizmalara erişmesinin
örnekleri ile karşılaşmaktayız. Bireysel başvuru, telefon önündeki engelin kaldırılması sağlanmaktadır. Ayni
ile başvuru, saha ziyaretleri esnasında tespit, başka destek kapsamında ise ihtiyaçların kamu kaynakları ile
STK ve kamu kurumları tarafından yönlendirmeler, karşılanmadığı durumlarda medikal malzeme, acil
uluslararası yönlendirmeler, Kızılay çatısı altındaki konaklama desteği, ulaşım desteği, ücretli ilaçlar,
başka program ve projelerden yönlendirmeler kabul dokümantasyon giderleri gibi destekler koruma risk
edilmektedir. Tespitin yapılması ile birlikte bireysel durumuna göre karşılanabilmektedir. İhtiyaçlarıyla ilgili
vaka görüşmesi gerçekleştirilir. Kişinin bireysel vaka kamu ve sivil toplum kurumlarına yönlendirilme ihtiyacı
öyküsü dinlenerek sorunlar ve ihtiyaçlar belirlenir. olan vakalar bazı durumlarda kişiler, kurum/kuruluşlara
Kişilerin karşılaştığı koruma ihtiyaçlarına cevap vermek giderken desteğe ihtiyaç duyabilmektedir. Bu gibi
için kişiye özel yedi aşamalı krize müdahale planı durumlarda koruma personeli kişiye eşlik ederek, ulaşım
oluşturulur. Kişilerin duygusal ve fiziki güvenliklerinin ya da tercüme desteği sağlayarak destek
sağlanarak güçlenmelerinin ve onurlu bir hayat verebilmektedir. Örneğin dil bariyerinden dolayı
sürmelerinin amaçlandığı bu süreçte, kişinin çocuğunu okula kayıt ettiremeyen bir anneye eşlik
ihtiyaçlarına yönelik farklı kaynaklar bir araya ederek tercüme desteği vermek ya da uğradığı şiddet
getirilmekte, farklı kurumlar ve hizmetler arasında dolayısıyla güvenlik riski olan birine eşlik ederek polise
koordinasyon sağlanmakta ve kurum içi kaynaklar gitmesi için kurum aracıyla ulaşımını sağlamak gibi
harekete geçirilmektedir. Ancak vaka yoğunluğu, örnekler bu kapsamda değerlendirilebilir. Mesai
kurum içindeki başka roller ve kişilerin işbirliğine açık saatlerimiz resmiyette 8.00-17.00 olsa da bir Sosyal
olup olmadığı gibi nedenlerle bu yedi aşamanın her Hizmet Uzmanı için bu zamanın esnek olduğunu
zaman çok sağlıklı ilerlemediğini de belirtmek gerçekçi belirtmek isterim. Göç alanında pek çok sebepten ötürü
olacaktır. Bu noktada kişilerin kendi kaderini tayin etme kişilerin hizmetlere erişmediği ve acil durumlarda güven
hakkı olduğunu unutmamak ve iyilik hallerinin duydukları Kızılay’a ulaştıkları görülmüştür.
korunması için dahi olsa onlar yerine karar vermemek
de bizlerin rollerinden biri olmalıdır.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R