Page 47 - 13. SAYI EYLÜL
P. 47

SAYFA 46 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SOSYAL ÇALIŞMACININ BİR GÜNÜ•  EYLÜL 2021


























    Sosyal hizmet uzmanları ve diğer meslek                     Koruma ihtiyacı tespit edilen ve vaka yönetim sürecine
    elemanlarının da içinde yer aldığı Koruma Programı          dahil edilen kişilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için
    ise, zarar görebilir durumda olan, savaş ve insani kriz     kurum içi ve kurum dışı kaynaklar kullanılmakta ve bu
    nedenleri ile yerlerinden edilmiş kişilerin, grupların ya   noktada Sosyal Hizmet Uzmanının kaynakları verimli
    da toplulukların karşı karşıya kaldıkları risk ve tehditler  kullanma rolüne yerine getirmesi önem arz etmektedir.
    ile şiddet, sömürü ve istismar gibi durumları önlemeyi,     Kurum içi kaynaklar ile Kızılay Toplum Merkezi
    azaltmayı ya da ortadan kaldırmayı amaçlar.                 bünyesinde hukuki danışmanlık ve ayni destek
                                                                sağlanabilmektedir. İhtiyaç olması halinde anlaşmalı
    Türk Kızılayı İstanbul Toplum Merkezinde çalıştığım         avukatlar ile farklı konularda hukuki danışmanlık
    süre içerisinde Kızılay’ın köklü bir kurum olmasının da     verilerek adli konularda gerekli bilgilendirmelerin
    etkisiyle çeşitli kanallarla ulaşan çok çeşitli vaka        yapılması ve kişilerin adli mekanizmalara erişmesinin
    örnekleri ile karşılaşmaktayız. Bireysel başvuru, telefon   önündeki engelin kaldırılması sağlanmaktadır. Ayni
    ile başvuru, saha ziyaretleri esnasında tespit, başka       destek kapsamında ise ihtiyaçların kamu kaynakları ile
    STK ve kamu kurumları tarafından yönlendirmeler,            karşılanmadığı durumlarda medikal malzeme, acil
    uluslararası yönlendirmeler, Kızılay çatısı altındaki       konaklama desteği, ulaşım desteği, ücretli ilaçlar,
    başka program ve projelerden yönlendirmeler kabul           dokümantasyon giderleri gibi destekler koruma risk
    edilmektedir. Tespitin yapılması ile birlikte bireysel      durumuna göre karşılanabilmektedir. İhtiyaçlarıyla ilgili
    vaka görüşmesi gerçekleştirilir. Kişinin bireysel vaka      kamu ve sivil toplum kurumlarına yönlendirilme ihtiyacı
    öyküsü dinlenerek sorunlar ve ihtiyaçlar belirlenir.        olan vakalar bazı durumlarda kişiler, kurum/kuruluşlara
    Kişilerin karşılaştığı koruma ihtiyaçlarına cevap vermek    giderken desteğe ihtiyaç duyabilmektedir. Bu gibi
    için kişiye özel yedi aşamalı krize müdahale planı          durumlarda koruma personeli kişiye eşlik ederek, ulaşım
    oluşturulur. Kişilerin duygusal ve fiziki güvenliklerinin   ya da tercüme desteği sağlayarak destek
    sağlanarak güçlenmelerinin ve onurlu bir hayat              verebilmektedir. Örneğin dil bariyerinden dolayı
    sürmelerinin amaçlandığı bu süreçte, kişinin                çocuğunu okula kayıt ettiremeyen bir anneye eşlik
    ihtiyaçlarına yönelik farklı kaynaklar bir araya            ederek tercüme desteği vermek ya da uğradığı şiddet
    getirilmekte, farklı kurumlar ve hizmetler arasında         dolayısıyla güvenlik riski olan birine eşlik ederek polise
    koordinasyon sağlanmakta ve kurum içi kaynaklar             gitmesi için kurum aracıyla ulaşımını sağlamak gibi
    harekete geçirilmektedir. Ancak vaka yoğunluğu,             örnekler bu kapsamda değerlendirilebilir. Mesai
    kurum içindeki başka roller ve kişilerin işbirliğine açık   saatlerimiz resmiyette 8.00-17.00 olsa da bir Sosyal
    olup olmadığı gibi nedenlerle bu yedi aşamanın her          Hizmet Uzmanı için bu zamanın esnek olduğunu
    zaman çok sağlıklı ilerlemediğini de belirtmek gerçekçi     belirtmek isterim. Göç alanında pek çok sebepten ötürü
    olacaktır. Bu noktada kişilerin kendi kaderini tayin etme   kişilerin hizmetlere erişmediği ve acil durumlarda güven
    hakkı olduğunu unutmamak ve iyilik hallerinin               duydukları Kızılay’a ulaştıkları görülmüştür.
    korunması için dahi olsa onlar yerine karar vermemek
    de bizlerin rollerinden biri olmalıdır.

                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52