Page 39 - 13. SAYI EYLÜL
P. 39
SERBEST YAZI
YAŞLILIĞA DEĞER
KATAN PROJE: 60+
TAZELENME
ÜNİVERSİTELERİ * Prof. Dr. İsma l Tufan, Osnabrück Ün vers tes
Vetcha Fakültes Gerontoloj Bölümü'nü b t rd ve
uzun yıllar Almanya'da yaşadı. Ps koloj , ps koterap
ve pedagoj eğ t m aldı. 2006 yılında Akden z
PROF. DR. İSMAİL TUFAN* Ün vers tes bünyes nde Türk ye'n n lk gerontoloj
bölümünü kurdu. Aydın Naz ll , İzm r, Ordu, D nar,
Antalya’da demans ve Alzhe mer hastaları ç n lk
bakım model n hayata geç rd . Bu çalışmalarının
sonucunda Tufan Çark Model n gel şt rd . Naz ll 'de,
Eğitim, farklı yönlerden yorumlanabilir. İnsan ruhunun Türk ye İler Yaş Araştırma ve Uygulama Merkez 'n
beden gibi eğitilebileceği, manevi çaba ile her insanın kurdu. Türk ye’de yaşam boyu eğ t m destekleyen
kendini inşa edebileceği ve ilahi olana uyum lk üçüncü yaş ün vers te model 60+ Tazelenme
sağlayabileceği, Platon tarafından belgelenen eski bir Ün vers tes ’n kurdu. Park nson hasta ve hasta
inançtır. “Cultura animi” Cicero'nun kullandığı terimdir yakınlarına yönel k hayata geç r len Antalya
ve insanın ruhunu tarlaya benzetir. Verimli bir tarlanın Park nson Okulu’nda b l msel danışmanlık yaptı.
meyve vermesi gerekiyorsa, ekime ihtiyacı vardır. Avusturya UMIT Ün vers tes ’nde Gerontoloj
Ahlaki kavram olarak eğitimin amacı, insanı hayvani alanında uluslararası profesörlük yetk s n
cesaretsizliğinden kurtarmak, ilgilerini nesnelleştirmek (hab l tasyon) almaya hak kazandı. TÜBİTAK
ve farklılaştırmak, böylece sevinç ve acı yeteneklerini tarafından desteklenen Türk ye Gerontoloj Atlası
geliştirmektir. Eğitimde 18. Yüzyıl’da başlayan araştırmasını yürüten Prof. Dr. İsma l Tufan, hâlen
sekülerleşmeye kadar bilimselliğin dışına itilen, dinsel Akden z Ün vers tes Gerontoloj Bölümü öğret m
veya sözde dinsel anlamlarla donatılan bilim üyes d r.
kavramından hareket edilmiştir; o dönemde
eğitimden, “insandaki insanı yaratma” çabaları
anlaşılmıştır. Bu anlamıyla eğitim bugün de bazı Türkiye’de genel olarak eğitim sorunlu bir alandır ve yaşlı
kültür ve toplumlarda rol oynamaktadır. Biz ise eğitimi eğitimi 60+Tazelenme Üniversitesi kurulana dek tümüyle
gençlere kendi çıkarlarını temsil etmeyi öğretme ihmal edilmiştir. Ömür boyu gelişme olanağı sunulmayan
görevi olarak kabul ediyoruz. Halbuki çok daha yaşlılardan sorumluluk üstlenmeleri de hiç talep
önemli olan temel bir görevi vardır: İnsanlara, ilgi edilmemiştir. Yaşlıların gelişim potansiyeli dikkate
duymayı öğretmek. Çünkü sırf çıkarlarını temsil alınmamış, ömür boyu öğrenmenin ardında yatan çağrılar
etmeyi öğrenen, ama kendisinden farklı hiçbir şeyle anlaşılamamıştır: Merak duygusu, öğrenmenin ve eğitimin
ilgilenmeyen bir insanın mutlu olma şansı azdır. Bu, her zaman bir parçasıdır. Platon, bilgi ve eğitim
başarılı yaşamın vazgeçilmez unsuru olarak kabul kavramlarının önüne merak deneyimini koyar. Merak
edilirse, eğitim, içimizdeki ilgilerin nesnel olarak duygusunun, yeniliklere ve başkalıklara açık olmayı, içsel
ortaya çıkarılmasıdır. büyümeyi sağladığını kabul eder. Eğitim, insanın kendisiyle
SAYFA 38 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SERBEST YAZI • EYLÜL 2021