Page 19 - SHMA 12. SAYI HAZİRAN
P. 19
SAYFA 18 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • HAZİRAN 2021
ÇOCUKLUĞA BİR BAKIŞ
BÜŞRA NUR BİLİR
Sosyal hizmetin önemli konularından biri olan çocukluk
üzerine konuşalım. Neden çocukların hayat standartlarını
iyileştirmemiz gerekir? Neden onların iyilik hallerini
yükseltmeliyiz? Neden çocuklarımıza geleceğin teminatı
diyoruz? Neden çocukların korunması toplumsal
görevlerimizden biri? Öncelikle çocukluğun tanımından
başlayalım. Hayatın önemli gelişim dönemlerinden biri olan
çocukluk, bebeklik ile ergenlik arasındaki dönemi ifade
eder. Bu süreçte aile içindeki ihmal, istismar, terk edilme, Büşra Nur Bilir 15.05.2000 tarihinde Gaziantep’in İslahiye
ölüm, yoksulluk gibi birçok durum çocuğun sağlığını ilçesinde doğmuştur. 3 yaşına kadar aynı ilçede ikamet
olumsuz yönde etkileyecek ve onu korunmaya muhtaç etmiştir. Sonrasında asıl memleketi olan Zonguldak’ın
duruma getirebilecektir. Korunmaya ve bakıma muhtaç Çaycuma ilçesine yerleşmiştir. İlkokul ve ortaokulu Barbaros
çocuklara yönelik birçok sosyal hizmet vardır. Bunlardan Kutlutaş İlköğretim Okulu’nda okumuştur. Bu süreçte şiir
bazıları koruyucu aile bakımı, evlat edindirme hizmeti ve yazmaya başlamış ve birkaç yarışmada derece elde etmiştir.
kurum bakım hizmetidir. Bu noktada sizle bir anımı Aynı zamanda resim yapmaya başlamıştır. İki sene okulun
paylaşmak istiyorum. Annem sınıf öğretmenliği yapıyor ve resim kursunda yer almıştır. Bu süreçte tabloları sergilere
sınıfında sevgi evinde kalan bir kız çocuğu var. Çocuk, sınıf çıkmıştır. 2014 tarihinde Çaycuma TSO Anadolu Lisesi’ne
ortamında sürekli sorun çıkartan, uyumsuz davranışlar üçüncü olarak girmiştir. 2018 tarihinde liseden mezun
sergileyen, genellikle öfkeli bir ruh haline sahip bir çocuk. olmuştur. Akabinde Gazi Üniversitesi Sosyal Hizmet
Babası alkolik, annesi Ankara’da bir hastanenin psikiyatri bölümünü kazanmıştır, şu an 3. Sınıfta okumaya devam
servisinde yatıyor ve tedavi görüyor. Çocuk, arkadaş etmektedir. 1. Sınıfta üniversitenin eşli danslar topluluğuna
ortamında sürekli sevilmediğini dile getiriyor ve bu katılmış ve cha cha dersleri almıştır. 2. Sınıfta halkoyunları
durumdan ötürü oldukça öfkeli. Sevilmediğini düşündüğü topluluğuna dahil olmuş ve halen oynamaya devam
için arkadaşlarına karşı suçlayıcı tavırlar sergiliyor. etmektedir.
Etrafındaki yetişkin bireyler uyumsuz, sorunlu gibi İletişim: busra.nrbilir@icloud.com
kelimelerle çocuğu yaftalamakla yetiniyor. Hiçbir çocuk
sorunlu doğmaz, koşullar çocuğu soruna iter. Peki
etrafındakiler hiç düşünmüş müdür neden böyle olduğunu? yaftalayıp geçtiğimiz bu çocukların ilacı da sevgidir. Her
Elbette yaftalayıp geçmek kolaydır fakat anlamaya çocuğun biyolojik ihtiyaçları kadar sevgiye, sevilmeye ihtiyacı
yeltenmişler midir hiç? Muhtemelen hayır. O kız çocuğunun vardır. Sevgi tüm güzel duyguların anahtarı, tüm iyiliklerin
iç dünyasında neler döndüğünü, hangi karanlık duygularla başlangıcıdır.
mücadele içinde olduğunu, ne tür travmalarının olduğunu Bu çocukların da eksiklikleri tam olarak bu noktada başlıyor.
anlamaya çalışmamışlardır. Empati yaparak sorunun Etrafınızdaki insanları biraz inceleyin, en sinirli gördüklerinize
kökenine inip çözüm üretmeye uğraşmamışlardır. Halbuki odaklanın. En büyük öfkelerin altında en büyük acıların, en
çok da zor değildir bunu yapmak. Biraz sevgi, biraz şefkat, büyük duygusal boşlukların, en büyük yaraların yattığını
biraz empati çocuğa kucak açmaya yetecektir. Sorunlu diye göreceksiniz. Bu noktada önemli olan çocuğun yarasına
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R