Page 19 - SHMA 12. SAYI HAZİRAN
P. 19

SAYFA 18 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • HAZİRAN 2021








        ÇOCUKLUĞA BİR BAKIŞ











        BÜŞRA NUR BİLİR




     Sosyal hizmetin önemli konularından biri olan çocukluk
     üzerine konuşalım. Neden çocukların hayat standartlarını
     iyileştirmemiz gerekir? Neden onların iyilik hallerini
     yükseltmeliyiz? Neden çocuklarımıza geleceğin teminatı
     diyoruz? Neden çocukların korunması toplumsal
     görevlerimizden biri? Öncelikle çocukluğun tanımından
     başlayalım. Hayatın önemli gelişim dönemlerinden biri olan
     çocukluk, bebeklik ile ergenlik arasındaki dönemi ifade
     eder. Bu süreçte aile içindeki ihmal, istismar, terk edilme,  Büşra Nur Bilir 15.05.2000 tarihinde Gaziantep’in İslahiye
     ölüm, yoksulluk gibi birçok durum çocuğun sağlığını         ilçesinde doğmuştur. 3 yaşına kadar aynı ilçede ikamet
     olumsuz yönde etkileyecek ve onu korunmaya muhtaç           etmiştir. Sonrasında asıl memleketi olan Zonguldak’ın
     duruma getirebilecektir. Korunmaya ve bakıma muhtaç         Çaycuma ilçesine yerleşmiştir. İlkokul ve ortaokulu Barbaros
     çocuklara yönelik birçok sosyal hizmet vardır. Bunlardan    Kutlutaş İlköğretim Okulu’nda okumuştur. Bu süreçte şiir
     bazıları koruyucu aile bakımı, evlat edindirme hizmeti ve   yazmaya başlamış ve birkaç yarışmada derece elde etmiştir.
     kurum bakım hizmetidir. Bu noktada sizle bir anımı          Aynı zamanda resim yapmaya başlamıştır. İki sene okulun
     paylaşmak istiyorum. Annem sınıf öğretmenliği yapıyor ve    resim kursunda yer almıştır. Bu süreçte tabloları sergilere
     sınıfında sevgi evinde kalan bir kız çocuğu var. Çocuk, sınıf  çıkmıştır. 2014 tarihinde Çaycuma TSO Anadolu Lisesi’ne
     ortamında sürekli sorun çıkartan, uyumsuz davranışlar       üçüncü olarak girmiştir. 2018 tarihinde liseden mezun
     sergileyen, genellikle öfkeli bir ruh haline sahip bir çocuk.  olmuştur. Akabinde Gazi Üniversitesi Sosyal Hizmet
     Babası alkolik, annesi Ankara’da bir hastanenin psikiyatri  bölümünü kazanmıştır, şu an 3. Sınıfta okumaya devam
     servisinde yatıyor ve tedavi görüyor. Çocuk, arkadaş        etmektedir. 1. Sınıfta üniversitenin eşli danslar topluluğuna
     ortamında sürekli sevilmediğini dile getiriyor ve bu        katılmış ve cha cha dersleri almıştır. 2. Sınıfta halkoyunları
     durumdan ötürü oldukça öfkeli. Sevilmediğini düşündüğü      topluluğuna dahil olmuş ve halen oynamaya devam
     için arkadaşlarına karşı suçlayıcı tavırlar sergiliyor.     etmektedir.
     Etrafındaki yetişkin bireyler uyumsuz, sorunlu gibi         İletişim: busra.nrbilir@icloud.com
     kelimelerle çocuğu yaftalamakla yetiniyor. Hiçbir çocuk
     sorunlu doğmaz, koşullar çocuğu soruna iter. Peki
     etrafındakiler hiç düşünmüş müdür neden böyle olduğunu?    yaftalayıp geçtiğimiz bu çocukların ilacı da sevgidir. Her
     Elbette yaftalayıp geçmek kolaydır fakat anlamaya          çocuğun biyolojik ihtiyaçları kadar sevgiye, sevilmeye ihtiyacı
     yeltenmişler midir hiç? Muhtemelen hayır. O kız çocuğunun  vardır. Sevgi tüm güzel duyguların anahtarı, tüm iyiliklerin
     iç dünyasında neler döndüğünü, hangi karanlık duygularla   başlangıcıdır.
     mücadele içinde olduğunu, ne tür travmalarının olduğunu    Bu çocukların da eksiklikleri tam olarak bu noktada başlıyor.
     anlamaya çalışmamışlardır. Empati yaparak sorunun          Etrafınızdaki insanları biraz inceleyin, en sinirli gördüklerinize
     kökenine inip çözüm üretmeye uğraşmamışlardır. Halbuki     odaklanın. En büyük öfkelerin altında en büyük acıların, en
     çok da zor değildir bunu yapmak. Biraz sevgi, biraz şefkat,  büyük duygusal boşlukların, en büyük yaraların yattığını
     biraz empati çocuğa kucak açmaya yetecektir. Sorunlu diye   göreceksiniz. Bu noktada önemli olan çocuğun yarasına


                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24