Page 23 - SHMA 12. SAYI HAZİRAN
P. 23

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ


     Yakın zamanda MEB bünyesindeki temel eğitimde orta ve    2020 yılı için yapılan destekler çok yetersizdir. Kaç kurumun
     ağır düzeydeki zihinsel engelli öğrenciler için özel alt sınıflar  kapandığını ya da kapanmak üzere olduğunu bilmiyoruz.
     açılmaktadır. Hafif düzeydeki öğrenciler karma eğitimle
     yaşıtlarıyla eğitim görmektedirler. Alt sınıflar         Eğer ciddi destekler verilmezse özel eğitim ve rehabilitasyon
     yaygınlaştırılmalıdır. Bu sınıflarda görev alacak özel eğitim  merkezleri tamamen kapanma tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır.
     alan öğretmenlerinin ivedilikle kadroları ile birlikte atamaları
     yapılmalıdır. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde  Kurumların bir araya gelerek dernekten fedarasyona geçmeleri
     çalışacak özel eğitim alan öğretmeni sayısı yetersizdir.  önemli bir adımdır. Özel eğitim dernekleri federasyon olarak ciddi
                                                              çalışmalar yürütmektedir.
     MEB yılda bir ya da iki kez sınıf öğretmeni mezunlarına 160
     saatlik kurslar vererek bu açığı kapatmaya çalışmaktadır.  RAM'ların yetki ve sorumlulukları yeniden gözden geçirilmeli,
                                                              uygulamadaki hoyratlıklar giderilmelidir. Yeni açılacak özel eğitim
     Üniversitelerin çoğunda özel eğitim alan öğretmenliği    ve rehabilitasyon merkezleri için kurum açma mevzuatı ülke
     bölümleri bulunmamaktadır. Hızla bu bölümler açılmalı, var  gerçeklerine uygun olarak ilgili paydaşların da görüşü alınarak
     olan üniversitelerdeki öğrenci kontenjanları artırılmalıdır.  güncellenmelidir. İllerdeki özel eğitim merkezi sayılarına veriler
     Öncelikle nitelikli eğitim kadrosu eksiği giderilmeli, engelli  değerlendirilerek il kotası konulmalıdır.
     bireylerin eğitim kalitesi (hem örgün eğitimde hem özel
     eğitimde) yükseltilmelidir. Özel eğitimlerde aylık ders saati  Ülke genelinde merkezi yönetim, yerel yönetim, medya ve
     sayısı 8 saatten 12-16 saat arasında artırılmalıdır. Ders saat  STK'ların engelli bireylerin toplumsal farkındalıkları adına
     ücretlerine her yıl yapılan artış ülkenin ekonomik ve    etkinlikler yapmaları teşvik edilmelidir.
     enflasyon verilerine göre değil de reel olarak kurumların
     ayakta kalabilmesi gözönüne alınarak yapılmalıdır. Örneğin
     2020 yılı pandemi nedeniyle özel eğitim ve rehabilitasyon
     merkezleri için kayıp yıldı. Öğrencilerin devamsızlığı birçok
     kurumu olumsuz etkilemiştir.













































           SAYFA 22 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • SERBEST YAZI • HAZİRAN 2021• İSMAİL HAKKI YAVUZ
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28