Page 12 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 12
SAYFA 11 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
inceleme, haftalık faaliyet, süreç ve vaka çalışma
raporları) yöneticisi ile birlikte değerlendirilirdi.
Uygulama sorumlusu öğretmenler staj yapılan
kurumları da ziyaret ederek öğrencilerin çalışmalarını
kurum yetkililerinde katıldığı toplantıda değerlendirilirdi.
Zor koşullarda alınan akademik eğitim saha çalışmaları
ile zenginleştirilerek dezavantajlı gruplar başta olmak
üzere tüm sosyal hizmete gereksinim duyan insanlara
başarılı hizmetler verildi. Şimdilerde hemen hemen her
üniversitede sosyal hizmet bölümleri açılmaktadır.
Öğretim üyesi olmayan, uygulama yapacak sosyal
hizmet kuruluşlarının da olmadığı illerde açılan
üniversite bölümlerine karşı çıkarken kar amaçlı açılan
açık öğretimden her yıl binlerce sosyal hizmet
uzmanının mezun olarak sahaya çıkmaları haklı
tepkilerimize neden olmuştur. Örgün olarak devam eden üniversitelerde sosyal hizmet
eğitiminin 3‘te 1’i uygulamalı derslerden oluşuyor.
Örgünde bu uygulamalı derslerin öğrenci öğretmen
etkileşiminde önemli bir katkısı olduğu gibi öğrencilerin
saha deneyimlerini derslerde öğretmen gözetiminde
arkadaşları ile paylaşmaları akademik ve sosyal
gelişimleri için çok yararlı olmaktadır. Sahadan yetişmiş
sosyal hizmet kökenli öğretim üyeleri tarafından
derslerde yapılan uygulamalı derslerin çok yararlı olduğu
çeşitli araştırmalarla doğrulanmıştır. Korunmalı durumda
olan yaşlı, çocuk, engelli ve kadınlarla hiç karşılaşmamış,
hayatında huzurevini, yurdu, yuvayı, rehabilitasyon
merkezini hiç görmemiş açık öğretim öğrencilerinin
evlerinde oturarak veya çalıştıkları işten arta kalan
zamanlarında birkaç kitap karıştırarak sosyal hizmet
uzmanı veya sosyal çalışmacı olarak sahada
Açık öğretimin sosyal hizmet bölümleri ilk kez 2011’de çalışmalarını büyük bir haksızlık ve sorumsuzluk olarak
açılan Erzurum Atatürk Üniversitesi açık ve uzaktan değerlendiriyorum. Dezavantajlı konumda olan kişilere
eğitim olarak 2500 öğrenci kabul ederek başladı. mesleki çalışmaların verilmesi mesleki bilgi ve
Arkasından 2015 yılında Anadolu üniversitesi açık profesyonellik gerektirmektedir. Örgün eğitiminde bir
öğretim bölümü de 2500 öğrenci alarak eğitime öğretmen gözetiminde yapılan ve de çok önemli olan
başladı. Son yıllarda bu kapasite 500 öğrenci ile sınırlı uygulama dersleri açık öğretimde zorunlu olmasına
tutuldu. Aynı şekilde İstanbul Üniversitesi ve Ankara rağmen yapılamamakta veya yapılmış gözükmektedir.
Üniversitesine bağlı açık öğretim bölümleri de belirli Örgünde uygulamalı derslerin sınavları da uygulamalı
sayıda kontenjanla sosyal hizmet bölümüne öğrenci olurken açık öğretimde sınav sistemi çoktan seçmeli
kabülü yapmaya başladı. Kar amaçlı açılan açık sorularla yapılması derslerin ölçümünde yeterli
öğretimde sosyal hizmet bölümü öğrenci sayıları hassasiyetin gösterilmediğini de yansıtmaktadır.
örgünde okuyanlara yaklaştı hatta geçti. Açık Sınavların da bilgisayar üzerinde yapıldığından
öğretimde şu anda okuyan öğrenci sayısı 17 binlere öğrencilerin haksız şekilde sınıf geçtikleri de zaman
ulaşırken örgünde okuyan öğrenci sayısı ise 11 bin zaman basında konu olmaktadır.
743.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R