Page 13 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 13
SAYFA 12 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
Sosyal hizmet alanında çalışan insanların muhatap Sosyal hizmet bölümü 58 yılda toplam 5900 mezun
olduğu kişiler genelde dezavantajlı gruplar oluyor. Hak vermişken; şu anda bu bölümü açık öğretimden okuyan
temelli ve insan odaklı bir meslek olan sosyal 10000 civarı öğrencinin olması, insan ve dolayısıyla
hizmetçiler kırılgan ve ezilebilir gruplar ile çalışır. toplum odaklı bu mesleğe büyük zarar vermektedir.
Sosyal hizmet mesleğinin kendine özgü mesleki
müdahale yöntem ve teknikleri de bulunmaktadır. Bu Uzun yıllar sosyal hizmetlerin her biriminde sosyal hizmet
yetkinlik ancak teorik bilginin uygulamaya aktarılması uzmanı olarak çalışıp İstanbul sosyal hizmetler il
ile kazanılabiliyor. Yıllarca elinde jop, belinde silahı ile müdürlüğü görevini yapma onuruna kavuşmuş bir meslek
çalışan bir polisin açık öğretimle sosyal hizmet uzmanı elamanı olarak açık öğretimle sosyal hizmetlerin
olarak çalışmasının yaratacağı sıkıntıları tahmin öğretilemeyeceğine inanıyorum. Ve de açık öğretime
ediyoruz.
şiddetle karşı çıkıyorum. Yedi yıllık il müdürlüğü
görevinden sonra Şişli Belediyesinde on yıl başkan
“Tıp, hemşirelik, psikoloji, psikolojik danışma ve
rehberlik yardım edici mesleklerdir. Diğer yardım edici yardımcılığı görevini yürütürken sosyal hizmet uzmanı
mesleklerde olduğu gibi sosyal hizmet eğitimi de salt olarak yaptığım çalışmalar ve açtığım yeni sosyal hizmet
kitaptan, hazır ders notlarından bilgi edinme çabası kurumları ile sosyal belediyeciliğin gelişmesinde katkısı
değildir. Mesleği icra edecek sosyal hizmet uzmanı olan bir yerel yönetici olarak da halka karşı
adaylarının şiddete maruz kalan kadınlar, ihmal – sorumluluğumuz olduğundan açık öğretimden mezun
istismara uğrayan çocuklar, engelliler, yaşlılar, olanların yapacakları yanlış uygulamalar ve
yoksullar, bağımlılar, göçmen ve sığınmacılar gibi yönlendirmelerle mesleğin temel omurgası olan ihsan
birçok savunmasız / incinebilir kişi ve grupla haklarına ve toplumun sosyal refahının yükseltilmesine
çalışabilmek için gerekli beceri ve değer temeline sahip katkılarının olamayacağı inancı ile de açık öğretime
olmaları gerekir. Kendine özgü yapısı gereği sosyal karşıyım. Yüksek lisans yapıp çeşitli üniversitelerde
hizmet eğitimi açıktan ya da uzaktan eğitimle öğretim görevlisi olarak altı yıldır çalışıp siyasi ve sosyal
verilebilecek bir eğitim değildir. görüşü ne olursa olsun sosyal hizmet mesleğinin temel
ilkelerini özümseyerek başarılı sosyal hizmet uzmanı
Atatürk Üniversitesi AÖF başta olmak üzere diğer olarak yetişmelerine destek vermiş bir sosyal hizmet
üniversitelerin sosyal hizmet bölümleri sosyal hizmeti uzmanı kökenli öğretim görevlisi olarak da açık
tamamen ticarete dönüştürmüş, sosyal hizmeti öğretimden mezun olanların örgün eğitimden mezun
itibarsızlaştırma ve sıradanlaştırma faaliyetlerine hızla olanların çalışma alanlarına haksız ve ucuz emek gücü
devam etmektedir. YÖK’ün desteği ile yapılan haksız, olarak yerleştirildiği düşüncesi ile de açık öğretime artık
hukuksuz bu öğrenci alımı sadece örgündekileri değil,
kendi öğrencilerini bile kaygılandırır olmuştur. DUR diyorum.
Birey, aile, grup ve toplum üzerine çalışmalar yapan,
toplum psikolojisi üzerinde doğrudan etkisi olan bu
önemli mesleğe karşı bu sıradanlaştırma çalışmalarını
yapan zihniyetin değişmesi gerektiğine inanarak iki örnek
sunmak istiyorum. Bir üniversitede öğretim görevlisi
olarak ders verirken Aile ve Sosyal Hizmetler
Müdürlüğünde staj yapan bir grup öğrencim il müdürlüğü
ekibi ile ev incelemesine giderken yaşadıkları bir olayı 50
kişilik sınıfta anlattılar. Sınıfta giyim kuşam, siyasi- sosyal
düşünce olarak farklı olmalarına rağmen sosyal hizmet
uzmanı olarak vakaya yaklaşımları aynı olmaları yazılan
tüm karşı çıkma nedenlerimi özetlemiş oldu.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R