Page 13 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 13

SAYFA 12 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021




      Sosyal hizmet alanında çalışan insanların muhatap         Sosyal hizmet bölümü 58 yılda toplam 5900 mezun
      olduğu kişiler genelde dezavantajlı gruplar oluyor. Hak   vermişken; şu anda bu bölümü açık öğretimden okuyan
      temelli ve insan odaklı bir meslek olan sosyal            10000 civarı öğrencinin olması, insan ve dolayısıyla
      hizmetçiler kırılgan ve ezilebilir gruplar ile çalışır.   toplum odaklı bu mesleğe büyük zarar vermektedir.
      Sosyal hizmet mesleğinin kendine özgü mesleki
      müdahale yöntem ve teknikleri de bulunmaktadır. Bu        Uzun yıllar sosyal hizmetlerin her biriminde sosyal hizmet
      yetkinlik ancak teorik bilginin uygulamaya aktarılması    uzmanı olarak çalışıp İstanbul sosyal hizmetler il
      ile kazanılabiliyor. Yıllarca elinde jop, belinde silahı ile  müdürlüğü görevini yapma onuruna kavuşmuş bir meslek
      çalışan bir polisin açık öğretimle sosyal hizmet uzmanı   elamanı olarak açık öğretimle sosyal hizmetlerin
      olarak çalışmasının yaratacağı sıkıntıları tahmin         öğretilemeyeceğine inanıyorum. Ve de açık öğretime
      ediyoruz.
                                                                şiddetle karşı çıkıyorum. Yedi yıllık il müdürlüğü
                                                                görevinden sonra Şişli Belediyesinde on yıl başkan
      “Tıp, hemşirelik, psikoloji, psikolojik danışma ve
      rehberlik yardım edici mesleklerdir. Diğer yardım edici   yardımcılığı görevini yürütürken sosyal hizmet uzmanı
      mesleklerde olduğu gibi sosyal hizmet eğitimi de salt     olarak yaptığım çalışmalar ve açtığım yeni sosyal hizmet
      kitaptan, hazır ders notlarından bilgi edinme çabası      kurumları ile sosyal belediyeciliğin gelişmesinde katkısı
      değildir. Mesleği icra edecek sosyal hizmet uzmanı        olan bir yerel yönetici olarak da halka karşı
      adaylarının şiddete maruz kalan kadınlar, ihmal –         sorumluluğumuz olduğundan açık öğretimden mezun
      istismara uğrayan çocuklar, engelliler, yaşlılar,         olanların yapacakları yanlış uygulamalar ve
      yoksullar, bağımlılar, göçmen ve sığınmacılar gibi        yönlendirmelerle mesleğin temel omurgası olan ihsan
      birçok savunmasız / incinebilir kişi ve grupla            haklarına ve toplumun sosyal refahının yükseltilmesine
      çalışabilmek için gerekli beceri ve değer temeline sahip  katkılarının olamayacağı inancı ile de açık öğretime
      olmaları gerekir. Kendine özgü yapısı gereği sosyal       karşıyım. Yüksek lisans yapıp çeşitli üniversitelerde
      hizmet eğitimi açıktan ya da uzaktan eğitimle             öğretim görevlisi olarak altı yıldır çalışıp siyasi ve sosyal
      verilebilecek bir eğitim değildir.                        görüşü ne olursa olsun sosyal hizmet mesleğinin temel
                                                                ilkelerini özümseyerek başarılı sosyal hizmet uzmanı
      Atatürk Üniversitesi AÖF başta olmak üzere diğer          olarak yetişmelerine destek vermiş bir sosyal hizmet
      üniversitelerin sosyal hizmet bölümleri sosyal hizmeti    uzmanı kökenli öğretim görevlisi olarak da açık
      tamamen ticarete dönüştürmüş, sosyal hizmeti              öğretimden mezun olanların örgün eğitimden mezun
      itibarsızlaştırma ve sıradanlaştırma faaliyetlerine hızla  olanların çalışma alanlarına haksız ve ucuz emek gücü
      devam etmektedir. YÖK’ün desteği ile yapılan haksız,      olarak yerleştirildiği düşüncesi ile de açık öğretime artık
      hukuksuz bu öğrenci alımı sadece örgündekileri değil,
      kendi öğrencilerini bile kaygılandırır olmuştur.          DUR diyorum.

                                                                Birey, aile, grup ve toplum üzerine çalışmalar yapan,
                                                                toplum psikolojisi üzerinde doğrudan etkisi olan bu
                                                                önemli mesleğe karşı bu sıradanlaştırma çalışmalarını
                                                                yapan zihniyetin değişmesi gerektiğine inanarak iki örnek
                                                                sunmak istiyorum. Bir üniversitede öğretim görevlisi
                                                                olarak ders verirken Aile ve Sosyal Hizmetler
                                                                Müdürlüğünde staj yapan bir grup öğrencim il müdürlüğü
                                                                ekibi ile ev incelemesine giderken yaşadıkları bir olayı 50
                                                                kişilik sınıfta anlattılar. Sınıfta giyim kuşam, siyasi- sosyal
                                                                düşünce olarak farklı olmalarına rağmen sosyal hizmet
                                                                uzmanı olarak vakaya yaklaşımları aynı olmaları yazılan
                                                                tüm karşı çıkma nedenlerimi özetlemiş oldu.



                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18