Page 15 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 15

SAYFA 14 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021






    TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE

    AÇIKÖĞRETİM










       EBRU UNUTMAZER*




      Türkiye'de eğitim adalet, güvenlik ve sağlık gibi
      devletin temel işlevlerinden birisi olup devletin
      denetimi ve gözetimi altında yapılmaktadır.
      Günümüzde Milli Eğitim Bakanlığı olarak
      adlandırdığımız ve 14.09.2011 tarih, 652 sayılı “Milli
      Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
      Kanun Hükmünde Kararname” ile son şekli verilerek
      görevleri ve yapısı belirlenen kurumun günümüzdeki         *
      yapısı uzun ve sürekli yapılandırma sonrası olmuştur.        1987 Ankara doğumlu. Balıkesir Üniversitesi, Karabük
                                                                   Üniversitesi ve en son Yıldız Teknik Üniversitesi
                                                                   yüksek lisansı ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
      II. Mahmut dönemi öncesi 17 Mart 1857 yılına kadar
      vakıflar tarafından yürütülen eğitim ve öğretim              uzmanlığını tamamlamış, halen kendi kurumunda
      hizmetleri bu tarihten sonra Maarif-i Umumiye nezareti       Kariyer Danışmanı, özel bir kurumda Kariyer Merkezi
      uhdesine verilmek suretiyle devlet eliyle yürütülmeye        Direktörü, dezavantajlı grupların uyum süreçlerinde ve
      başlamıştır. Bununla birlikte 1869 yılında çıkarılan         afetlerde gönüllü olarak çalışmaya devam etmektedir.
      Maarif-i Umumiye Nizamnamesi (Genel Eğitim                   eunutmazer@gmail.com
      Tüzüğü) ile eğitim sistemimize ilişkin ilk yasal
      düzenleme sağlanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı,
      Cumhuriyetimizin kuruluşundan bugüne kadar              Seneler içerisinde gelişerek değişimini tamamlayan milli
      aşağıda belirtilen isimler altında çalışmalarını        eğitim sistemi 1739 sayılı Milli
      sürdürmüştür [1].                                       Eğitim Temel Kanunu ile bugünkü şeklini almıştır. Eğitim
                                                              faaliyetlerini “Örgün Eğitim” ve “Yaygın Eğitim” olmak üzere
      ·1923-1935 yılları arasında “Maarif Vekâleti”           iki koldan sürdürmektedir. Örgün ve yaygın eğitim
      ·1935-1941 yılları arasında “Kültür Bakanlığı”          sistemlerini yakından inceleyecek olursak;
      ·1941-1946 yılları arasında “Maarif Vekilliği”
      ·1946-1950 yılları arasında “Millî Eğitim Bakanlığı”    Örgün eğitim; aynı seviyede ve belirli yaş grubundaki
      ·1950-1960 yılları arasında “Maarif Vekâleti”           bireylere, amaca ve seviyelerine göre hazırlanmış
      ·1960-1983 yılları arasında “Millî Eğitim Bakanlığı”    programlarla, okul çatısı altında bir program dahilinde
      ·1983-1989 yılları arasında “Millî Eğitim Gençlik ve    yapılan eğitimdir. Örgün eğitimin yaygın eğitimle arasındaki
      Spor Bakanlığı”                                         temel farklılıkları eğitimin bir çatı altında toplu olarak yüz
      ·1989 yılından günümüze kadar da “Millî Eğitim          yüze yapılması, belli yaş grubu ve seviyedeki öğrencilerin
      Bakanlığı”                                              bir arada olması, sınavlar harici sözlü, ödev, performans
       adıyla çalışmalarını sürdürmektedir.                   ödevleri ile de öğrencilerin değerlendirilmesi, günlük olarak




                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20