Page 21 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 21

SAYFA 20 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021



     var olan imkânlar genişletilebilir. Göreceli bir konu    Süreçten önemli ölçüde etkilenmiş sosyal hizmet AÖF
     olmakla beraber öğrencilere zorunlu tutulmadan,          öğrencileri olarak, tüm bu olumsuzlukların gölgesinde
     kurum/kuruluş görmeleri sağlanmalı ve                    mesleğimize katkı sunmak, iyileştirmek ve geliştirmek için
     desteklenebilirdi. Bazı öğrenciler gönüllü staj görmek   önyargıların ve sistemlerdeki engellerin kalktığı, verimli bir
     için talepte bulundu ise de kurumlar tarafından kabul    meslek hayatı temenni ediyoruz.
     görmemiştir. Bu nedenle öğrenci desteklenerek bu
     süreç daha verimli hale getirilebilirdi. Salgın sürecinde  KAYNAKÇA
     kurumlarda uygulanan sosyal hizmet müdahale              1- Duyan, V. (2020). Covid_19 salgınında vaka yönetimi. Ankara:
     yöntemlerini uygulamalı olarak görmek öğrenciler için    Yeni insan yayınları.
     şüphesiz etkili bir öğrenme yöntemi olmaktadır.          2- Hosta, S. (2020). UNICEF tarafından yayınlanan yeni rapora
                                                              göre, dünyadaki çocukların en az üçte biri, Koronavirüs salgını
                                                              nedeniyle okulların kapanmasının ardından uygulanan uzaktan
     Sonuç olarak; AÖF sistemine karşı gelen eleştirilerin    eğitime erişim sağlayamıyor.  Erişim:
     başında açıköğretim fakülteleri bünyesinde eğitimlerine   https://www.unicef.org/turkey/bas%C4%B1n-
     devam eden öğrencilerin getirdiği eleştiriler ön plana   b%C3%BCltenleri/unicef-taraf%C4%B1ndan-
     çıkmaktadır. Ancak bu eleştiriler, sistemin daha kaliteli,  yay%C4%B1nlanan-yeni-rapora-g%C3%B6re-
     verimli ve sürdürülebilir olması için yapılan yapıcı     d%C3%BCnyadaki-%C3%A7ocuklar%C4%B1n-en-az-
     eleştiriler olmuştur. Dışarıdan gelen eleştiriler sistemin  %C3%BC%C3%A7te-biri
     kalitesini arttırmak ya da çözüm üretmek için değil      3- Selcik, O., & Güzel, B. (2016). Sosyal Hizmet Mesleğinin
     doğrudan kapatmak üzerine eleştiriler olduğu için        Çalışma Alanı ve Sosyal Hizmet Uygulamasının Türkiye
                                                              Ölçeğinde Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar
     çoğunlukla yıkıcı olabilmektedir. Unutulmamalıdır ki her  Dergisi, 461-469.
     sistem eleştirilmeli ve sorgulanmalıdır. Ancak önce      4- https://istatistik.yok.gov.tr/
     sistemi tanımalı, içeriği bilinmelidir. İçeriğini        5- https://www.un.org/development/desa/dspd/wp-
     bilmediğimiz bir sistemi eleştirmek, sağlıklı çözümler   content/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-
     getirmemektedir. Salgın süreci hassasiyet ve dikkat      19_and_education_august_2020.pdf
     gerektiren bir dönem olmuş, hayatın her alanında         6- https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-martta-baslayacak-
     olumsuzlukların yaşanmasına sebebiyet vermiştir.         uzaktan-egitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr
                                                              7- https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-
                                                              uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx






































                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26