Page 22 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 22

SAYFA 21 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021


      SOSYAL HİZMET EĞİTİM

      STANDARTLARINA
      UYMAYAN AÇIK VE

      UZAKTAN EĞİTİM

      UYGULAMALARINA SON
      VERİLMELİDİR!




      SOSYAL HİZMET UZMANLARI

      DERNEĞİ


      SOSYAL HİZMET BİR MESLEK VE
      DİSİPLİNDİR VE SOSYAL HİZMET UZMANI /
      SOSYAL ÇALIŞMACI BU MESLEĞİN

      UYGULAYICISIDIR!


      Profesyonel bir meslek olarak sosyal hizmet mesleği
      ülkemizde 50, dünyada ise 100 yılı aşkın süredir                SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
      varlığını sürdürmektedir. Temel amaçları; insanları
      toplumdaki kaynaklar, hizmetler ve fırsatlarla
      buluşturmak, sosyal bütünleşmeyi ve bağlılığı teşvik
      etmek, insanların sosyal işlevselliklerini ve böylece iyilik
      hallerini artırmak olan sosyal hizmet uzmanları / sosyal  Sınıf içi ve pratik çalışmanın birlikteliğine dayanması,
      çalışmacılar ağırlıklı olarak kamusal alanda; yoksulluk,  süpervizyon desteği ile uygulama ağırlıklı olması, farklı
      şiddet, damgalama, engellilik, bağımlılık, göç, boşanma  disiplinlerden aldığı bilgileri bütünleştirmesi, müfredatında
      vb. sosyal sorunların çözümü için çalışırlar. Toplumun   özgürleştirici-güçlendirici-geliştirici derslere özellikle yer
      savunmasız / incinebilir / kırılgan üyeleri olarak bilinen;  vermesi, eğitim boyunca öğrencilerin kişisel, mesleki ve
      engelli, yaşlı, yoksul, göçmen, ruhsal bozukluğu olan,   entelektüel gelişiminin önemsenmesi, ulusal ve uluslararası
      ihmal / istismara uğramış, dışlanmış birey, aile, grup ve  standartlara göre verilmesi sosyal hizmet eğitiminin özgün
      topluluklara mesleğin kendine özgü müdahale yöntem       dokusunu oluşturur.
      ve tekniklerini kullanarak hak temelli bir yaklaşım ile
      mesleki etik ilke ve değerler çerçevesinde hizmet        Uluslararası ilke ve standartlara göre, sosyal hizmet
      sunumunu gerçekleştirirler.                              eğitiminin yaklaşık 1/3’ünün mesleki uygulamaları
                                                               kapsaması gerekmektedir. Ülkeler arasında farklılıklar
      SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNİN ULUSAL VE                       olmasına karşın, sosyal hizmet öğrencileri mesleki
      ULUSLARARASI STANDARTLARI VARDIR                         uygulama yapmak üzere asgari 200 günlerini süpervizyon
                                                               desteği ile sosyal hizmet kuruluşlarında geçirirler.
      Sosyal hizmet eğitimi, sosyal hizmet mesleğinin ve
      disiplininin eğitimidir. Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve  Sınıf içi çalışmalar ve mesleki uygulama ile sosyal hizmet
      değerlerini içeren bir program kanalıyla; sorumluluk     öğrencileri savunmasız birey, aile, grup ve topluluklarla
      sahibi, özgüveni yüksek, sosyal hizmet müdahalelerini    çalışmak için bilgi ve becerilerini geliştirirler. Bu gruplarla
      gerçekleştirmede yetkili ve yetkin uygulamacılar         çalışabilmek için pek çok bilişsel ve etkileşimsel bilgi ve
      yetiştirmek sosyal hizmet eğitiminin temel amacıdır.     becerilere sahip olunması gerekir. Aksi takdirde hizmetten


                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27