Page 22 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 22
SAYFA 21 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
SOSYAL HİZMET EĞİTİM
STANDARTLARINA
UYMAYAN AÇIK VE
UZAKTAN EĞİTİM
UYGULAMALARINA SON
VERİLMELİDİR!
SOSYAL HİZMET UZMANLARI
DERNEĞİ
SOSYAL HİZMET BİR MESLEK VE
DİSİPLİNDİR VE SOSYAL HİZMET UZMANI /
SOSYAL ÇALIŞMACI BU MESLEĞİN
UYGULAYICISIDIR!
Profesyonel bir meslek olarak sosyal hizmet mesleği
ülkemizde 50, dünyada ise 100 yılı aşkın süredir SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
varlığını sürdürmektedir. Temel amaçları; insanları
toplumdaki kaynaklar, hizmetler ve fırsatlarla
buluşturmak, sosyal bütünleşmeyi ve bağlılığı teşvik
etmek, insanların sosyal işlevselliklerini ve böylece iyilik
hallerini artırmak olan sosyal hizmet uzmanları / sosyal Sınıf içi ve pratik çalışmanın birlikteliğine dayanması,
çalışmacılar ağırlıklı olarak kamusal alanda; yoksulluk, süpervizyon desteği ile uygulama ağırlıklı olması, farklı
şiddet, damgalama, engellilik, bağımlılık, göç, boşanma disiplinlerden aldığı bilgileri bütünleştirmesi, müfredatında
vb. sosyal sorunların çözümü için çalışırlar. Toplumun özgürleştirici-güçlendirici-geliştirici derslere özellikle yer
savunmasız / incinebilir / kırılgan üyeleri olarak bilinen; vermesi, eğitim boyunca öğrencilerin kişisel, mesleki ve
engelli, yaşlı, yoksul, göçmen, ruhsal bozukluğu olan, entelektüel gelişiminin önemsenmesi, ulusal ve uluslararası
ihmal / istismara uğramış, dışlanmış birey, aile, grup ve standartlara göre verilmesi sosyal hizmet eğitiminin özgün
topluluklara mesleğin kendine özgü müdahale yöntem dokusunu oluşturur.
ve tekniklerini kullanarak hak temelli bir yaklaşım ile
mesleki etik ilke ve değerler çerçevesinde hizmet Uluslararası ilke ve standartlara göre, sosyal hizmet
sunumunu gerçekleştirirler. eğitiminin yaklaşık 1/3’ünün mesleki uygulamaları
kapsaması gerekmektedir. Ülkeler arasında farklılıklar
SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNİN ULUSAL VE olmasına karşın, sosyal hizmet öğrencileri mesleki
ULUSLARARASI STANDARTLARI VARDIR uygulama yapmak üzere asgari 200 günlerini süpervizyon
desteği ile sosyal hizmet kuruluşlarında geçirirler.
Sosyal hizmet eğitimi, sosyal hizmet mesleğinin ve
disiplininin eğitimidir. Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve Sınıf içi çalışmalar ve mesleki uygulama ile sosyal hizmet
değerlerini içeren bir program kanalıyla; sorumluluk öğrencileri savunmasız birey, aile, grup ve topluluklarla
sahibi, özgüveni yüksek, sosyal hizmet müdahalelerini çalışmak için bilgi ve becerilerini geliştirirler. Bu gruplarla
gerçekleştirmede yetkili ve yetkin uygulamacılar çalışabilmek için pek çok bilişsel ve etkileşimsel bilgi ve
yetiştirmek sosyal hizmet eğitiminin temel amacıdır. becerilere sahip olunması gerekir. Aksi takdirde hizmetten
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R