Page 45 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 45

SAYFA 44 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021



      Benzer mesleklerde görülen ayrıştırıcı tutumlarım
      çözümü bilimsel olarak ele alınıp politikalar
      geliştirilmelidir. Bir öneri olarak açık öğretim
      fakültelerinde ilk sınıftan itibaren bir koordinatör
      öğretmen ile iletişim halinde olup zorunlu her alanı
      tanıma imkânı verilmeli sonrasında atamalarda
      halkımızı emanet edeceğimiz yetkin eleman yetiştirmek
      üzere gidilmelidir. Havada söylemler yerine yerinde
      icraatlar ile sahayı tanıma yolunda tecrübe
      edindirilmelidir. Alanları tanıyıp ilerleyen bir öğrenci staj
      yapacağı yerde daha nitelikli olacaktır. Tabii ki iş
      sahasında da. Diğer bölümlerinde elbette açıktan
      okunduğunda ve örgün okunduğunda nitelik yönünden
      farkı vardır fakat bizim bölümümüz insanın sosyal
      sağlığı üzerine ve belli başlı yasal dayanaklar üzerine
      kurulmuş, toplumdaki her kesime eli uzanan bir
      bölümdür. Bu durumda bir AÖF öğrencisi yazımın
      başında değinmiş olduğum sosyal hizmetin tanımı,
      işlevselliği ve hedeflerini en iyi şekilde kavramalı bu
      doğrultuda ilerlemelidir. Mesleğimiz sosyal bir çalışma
      ve hizmettir. Böyle bir bölüm öğrencisinin nasıl olur da
      kendini yetiştirmesi, yetkin olması kendine bırakılıp,
      kapatılması söz konusu olur?                               Fırsat eşitliğini sağlayacak önlemler arasında politika
                                                                 üretmek için fikir alışverişinde olmak, açık öğretim
      Yükseköğretim kurumlarındaki bölümlere ayırt               öğrencilerinin genel durum analizi yapılmalı, bölümün
      edilmeksizin milli eğitim bilinciyle yaklaşılmalıdır. Zira  geleceği ve gelecekteki meslektaşlarımızın eğitimi
      yükseköğretim kanununun 5. Maddesi tam bunu                adına açık öğretim fakültesi devam ettiği sürece bu
      destekler niteliktedir. Bu madde de ‘Yükseköğretim         bölümü okuyan öğrencilerin eğitim öğretimleri süresince
      kurumlarının geliştirilmesi, verimlerinin artırılması,     muhatap alacağı öğretim üyeleri olmalıdır. Sosyal
      genişletilmesi ve bütün yurda yaygınlaştırılması           hizmet açık öğretim fakültesi devam ettiği sürece
      amacına yönelik olarak yenilerinin açılması, öğretim       diyorum çünkü kapanabilir ve kapanması muhtemeldir.
      elemanlarının yurt içinde ve dışında yetiştirilmeleri ve   Sonrasında açılması da muhtemeldir bu yüzden
      görevlendirilmeleri, üretim - insan gücü - eğitim          odaklanılacak şey açılıp kapanması değil eğitimin
      unsurları arasında dengenin sağlanması,                    nitelikli hale getirilmesidir. Mevcut eğitimin niteliği ve
      yükseköğretime ayrılan kaynakların ve ihtisas gücünün      eğitim sistemi YÖK tarafından incelenmelidir. Aksi
      dağılımı, milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke  halde bireyler aynı döngü içinde kendini bulacaklardır.
      ve hedefleri doğrultusunda ülke, çevre ve uygulama         Nitekim birçok tartışma ile açılan çocuk gelişimi lisans
      alanı ihtiyaçlarının karşılanması, örgün, yaygın, sürekli  bölümünün açık öğretim fakültesinde açılması buna
      ve açık eğitim - öğretimi de kapsayacak şekilde            örnek teşkil etmektedir. Bununla birlikte Covid 19
      planlanır ve gerçekleştirilir.’ İbaresi geçmekte olup ana  süreciyle hibrit eğitim sistemine geçen üniversitelerin
      ilkeler başlığında yer alan maddeler arasında              eğitim öğretim anlayışına yeni bir bakış açısıyla
      ‘Yükseköğretimde imkân ve fırsat eşitliğini sağlayacak     yaklaştığı göz önünde bulundurularak eğitim sistemi
      önlemler alınır.’ ibaresi de yer almaktadır.               yapılandırılmalıdır. Uzaktan eğitim sadece ülkemizde






                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50