Page 45 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 45
SAYFA 44 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
Benzer mesleklerde görülen ayrıştırıcı tutumlarım
çözümü bilimsel olarak ele alınıp politikalar
geliştirilmelidir. Bir öneri olarak açık öğretim
fakültelerinde ilk sınıftan itibaren bir koordinatör
öğretmen ile iletişim halinde olup zorunlu her alanı
tanıma imkânı verilmeli sonrasında atamalarda
halkımızı emanet edeceğimiz yetkin eleman yetiştirmek
üzere gidilmelidir. Havada söylemler yerine yerinde
icraatlar ile sahayı tanıma yolunda tecrübe
edindirilmelidir. Alanları tanıyıp ilerleyen bir öğrenci staj
yapacağı yerde daha nitelikli olacaktır. Tabii ki iş
sahasında da. Diğer bölümlerinde elbette açıktan
okunduğunda ve örgün okunduğunda nitelik yönünden
farkı vardır fakat bizim bölümümüz insanın sosyal
sağlığı üzerine ve belli başlı yasal dayanaklar üzerine
kurulmuş, toplumdaki her kesime eli uzanan bir
bölümdür. Bu durumda bir AÖF öğrencisi yazımın
başında değinmiş olduğum sosyal hizmetin tanımı,
işlevselliği ve hedeflerini en iyi şekilde kavramalı bu
doğrultuda ilerlemelidir. Mesleğimiz sosyal bir çalışma
ve hizmettir. Böyle bir bölüm öğrencisinin nasıl olur da
kendini yetiştirmesi, yetkin olması kendine bırakılıp,
kapatılması söz konusu olur? Fırsat eşitliğini sağlayacak önlemler arasında politika
üretmek için fikir alışverişinde olmak, açık öğretim
Yükseköğretim kurumlarındaki bölümlere ayırt öğrencilerinin genel durum analizi yapılmalı, bölümün
edilmeksizin milli eğitim bilinciyle yaklaşılmalıdır. Zira geleceği ve gelecekteki meslektaşlarımızın eğitimi
yükseköğretim kanununun 5. Maddesi tam bunu adına açık öğretim fakültesi devam ettiği sürece bu
destekler niteliktedir. Bu madde de ‘Yükseköğretim bölümü okuyan öğrencilerin eğitim öğretimleri süresince
kurumlarının geliştirilmesi, verimlerinin artırılması, muhatap alacağı öğretim üyeleri olmalıdır. Sosyal
genişletilmesi ve bütün yurda yaygınlaştırılması hizmet açık öğretim fakültesi devam ettiği sürece
amacına yönelik olarak yenilerinin açılması, öğretim diyorum çünkü kapanabilir ve kapanması muhtemeldir.
elemanlarının yurt içinde ve dışında yetiştirilmeleri ve Sonrasında açılması da muhtemeldir bu yüzden
görevlendirilmeleri, üretim - insan gücü - eğitim odaklanılacak şey açılıp kapanması değil eğitimin
unsurları arasında dengenin sağlanması, nitelikli hale getirilmesidir. Mevcut eğitimin niteliği ve
yükseköğretime ayrılan kaynakların ve ihtisas gücünün eğitim sistemi YÖK tarafından incelenmelidir. Aksi
dağılımı, milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke halde bireyler aynı döngü içinde kendini bulacaklardır.
ve hedefleri doğrultusunda ülke, çevre ve uygulama Nitekim birçok tartışma ile açılan çocuk gelişimi lisans
alanı ihtiyaçlarının karşılanması, örgün, yaygın, sürekli bölümünün açık öğretim fakültesinde açılması buna
ve açık eğitim - öğretimi de kapsayacak şekilde örnek teşkil etmektedir. Bununla birlikte Covid 19
planlanır ve gerçekleştirilir.’ İbaresi geçmekte olup ana süreciyle hibrit eğitim sistemine geçen üniversitelerin
ilkeler başlığında yer alan maddeler arasında eğitim öğretim anlayışına yeni bir bakış açısıyla
‘Yükseköğretimde imkân ve fırsat eşitliğini sağlayacak yaklaştığı göz önünde bulundurularak eğitim sistemi
önlemler alınır.’ ibaresi de yer almaktadır. yapılandırılmalıdır. Uzaktan eğitim sadece ülkemizde
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R