Page 44 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 44
SAYFA 43 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
açık öğretim fakültesinin eğitim konusudur. Mevcut hak Meslekte yetkin olma yolunda olan örgün okuyan
ihtiyaçtan ötürü doğmuştur. Rousse’nun toplum öğrenciler saha deneyimini birinci ve ikinci sınıflardan
sözleşmesinde nasıl halkın genel istenci yasaları istekleri doğrultusunda staj yapmaya başlayarak
belirlerse açık öğretim fakülteleri de öyledir. Her kazanmaktadırlar. Kendilerini yetiştirme yolunda
kesimden öğrenci kitlesini barındıran AÖF halkın imkânlar sunulmaktadır. Bu kısımda açık öğretim
ihtiyaçtan doğan isteği doğrultusunda vardır. Düşünsel fakültesi öğrencileri hem öğretim üyesi bir öğretmenle
anlamda özgürlüğü savunup bir yönden önüne geçme muhatap olmayıp hem de staj yapmak için bir kuruma
tutumu etik değildir. Zira toplum sözleşmesinde gittiklerinde kabul görmemektedirler. Bahsini yapmış
düşüncelerde özgürlük ve eşitliğe önem verilmiş olduğum staj ve deneyim imkânı son sınıftaki zorunlu
özgürlükten vazgeçmek insan olmaktan vazgeçmekle staj değildir. Kendi isteğiyle başvuruda bulunan açık
bir tutulmuştur. Öncelikle düşüncelerimizde özgür olsak öğretim fakültesi öğrencisi stajyer olarak
da iş sahasında düşünsel özgürlüğü tehdit olarak alınmamaktadır. Kamu kuruluşu yöneticilerinin ne denli
algılayan bazı meslektaşlarımız olmaktadır. Sosyal saha deneyimini baltalayıcı tutum sergilediği
hizmet öğrencileri gelinen bu durumun birincil görülmektedir. Hiçbir kurumun gönüllü stajyer olarak
sorumlusunun olarak plansız açılan fakültelerin kabul etmediği açık öğretim fakültesi öğrencisinin
olduğunu iş sahasında daha çok anlamaktadırlar. çabası göz ardı edilmemelidir. Bir yanda imkânı olup
Araştırmalar bu kanıyı doğrular niteliktedir. yönlendiricisi başında olan aktif ve pasif okuyan örgün
öğrenciler diğer yanda ise açık öğretimden okumasına
Sosyal hizmet bölümü öğrencileri birçok sorun rağmen kendi gelişimi peşinde olan öğrenci kitlesi
çerçevesinde araştırmalar neticesinde ilk sırada % mevcuttur. Bu durumda şartların adil olmadığı bir
27.4’ü açık öğretim düzeyinde açılan sosyal hizmet sistemden bahsediyoruz. Bu sadece okurken olmayıp
bölümlerini ikinci sırada %21.7’si YÖK’ü, %17.5’si diğer atandıktan sonra ve mezun olduktan sonraki süreçte
meslekleri, % 16.7’si kamu kuruluşlarının yöneticilerini, eğitim alırken devam etmektedir. Sergilenen tutum
% 6.4’ü sosyal hizmet okullarını, % 5.5’i yalnızca açık öğretim mezunlarına yapılmamaktadır.
akademisyenleri ve % 4.8’i ise sosyal hizmet Psikoloji okuyan birey, sosyal hizmet okuyan bireyin
öğrencilerini mevcut durumun sorumlusu olarak psikoloji eğitimi almasına kısıtlılık getirme isteminde
görmektedir. Sosyal hizmet öğrencilerine göre son bulunmaktan çekinmeyip benzer şekilde eğitimde
yıllarda sosyal hizmet alanında istihdam sıkıntısının kısıtlılığı pdr mezunları yüksek lisans yaparken
yaşanması, işsiz kalma kaygısı, öğrencilerin yetkin ve yaşamaktadır. Hem örgün okuyan sosyal hizmet
yeterli düzeyde donanımla mezun olmaması, bölüm mezunları benzer şekilde kısıtlanmaya çalışılmakta
sayısının hızlı artışı, mezun sayısının fazlalığı, hem de kendileri açık öğretim fakültesi okuyan
akademisyen sayısının azlığı, farklı müfredat meslektaşlarına böyle bir tutum sergilemektedirler.
programlarının varlığı gibi konuların sorumlusu olarak Buradan diğer disiplinlerden olan hocalarıma eğitimde
ilk sırada açık öğretim fakültelerini, ikinci sırada diğer kısıtlama getirmeyip biz açık öğretim fakültelerini de
meslekleri, üçüncü sırada ise kamu kuruluşlarının aralarına aldıkları için teşekkür ediyorum.
yöneticilerini görmektedir. Bu oranlar göz önünde
bulundurularak sorumluluk ilk sırada açık öğretim
fakülteleri olmak üzere YÖK büyük bir sorumluluk
üstlenmektedir. İlk iki sırayı birleştirdiğimizde en fazla
sorumluluk YÖK’ e düşmektedir. Araştırmanın
sonucunda öğrenciler sorumlu olarak ikinci sırada diğer
meslekleri, üçüncü sırada ise kamu kuruluşlarının
yöneticilerini görmektedir. Sonuç itibariyle oran
bağlamında % 49.1 YÖK sorumlu olup sahada farklı
yetkinlikte mezun kitlesi oluşmasına zemin
oluşturmaktadır.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R