Page 41 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 41

SAYFA 40 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021



      “Sosyal hizmet” eğitimi başkadır. Kısadır, kompakttır,     Beğenmediğine kapatılsın demek çözüm de değildir,
      diplomalı olduğu kadar sertifikasyoneldir.                 doğru da değildir. İnsan aklı doğruyu arar, yararlıyı arar
                                                                 ve çözüm üretme kapasitesinde lisans öğretimi almış
      “Sosyal çalışma” öğretimi lisansiyerdir,                   meslek elemanları teknolojik gelişmelerin gerisine
      derinlemesinedir, uygulama süresi davranış değişikliği     düşmez.
      yaratacak uzunluktadır ve yoğunluktadır.


      “Sosyal hizmet” eğitimi hizmet üretici bir eğitimdir.

      “Sosyal çalışma” öğretimi çözüm üretici bir öğretimdir.


      Öncelikle yüzyüze sosyal çalışma öğretimlerinin
      nitelikleştirilmesi için çalıştaylar toplanmalıdır. Nitelikli
      evrensel ve ulusal ve kültürel değerlere uygun yeni bir
      mesleksel yapılanma için yapıcı düşünceler biraraya
      getirilmelidir. Bundan korkulmamalı, kaçınılmamalıdır.

      Nitelikli öğretim elemanları yetiştirilmesi için hızla doğru
      temelde yaz kursları düzenlenmelidir.


      Türkiye’de sosyal çalışma mesleğinin gerçek anlamda,
      evrensel ilkeler ışığında ve Türkiye’nin gerçekleri
      gözönüne alınarak içi doldurulmalı, neler yapması
      gerektiği belirlenmelidir. Bu belirlenme süreci içinde
      görülecektir ki sosyal çalışmanın içeriğiyle sosyal
      hizmetin içeriği birbirinden farklıdır. İkisi de önemlidir,
      ama farklıdır. İkisinin öğretimi ve eğitimi ayrı ayrı ama  NOT: Almanya’da sosyal çalışma açıköğretim modelleri
      elele verilerek yapılmalıdır.                              hakkında bilgi almak isteyenler için bakınız. İlhan
                                                                 Tomanbay. Sosyal Hizmetlerde Açıköğretim ve Ara
      Bu derginin yazı sınırlarını aştım. Özür. Bu dergide AÖ    Elemanlar – Sosyal Çalışma ve Sosyal Teknikerlik -,
      üzerine yayınlanan her görüş değerli görülerek ele         2011, SABEV Yy.
      alınmalı , doğru kanallara yönlendirilen görüşler
      biraraya getirilmeli ve yeni çözümler üretilmelidir.




          Türkiye'de sosyal hizmet açıköğretimi konusuyla ilgili olarak kısa sürede çıkarttığımız bir araştırmayı uzun olduğu için bu
          dergiye  yerleştirmedik.  Bu  "miniaraştırma"  "Bir  Grup  Açıköğretim  Fakültesi  Sosyal  Hizmet  Öğrenci  ve  Mezunlarının
          Açıköğretim  Sosyal  Hizmet  Öğretimi  Üzerine  Görüşleri"  adını  taşıyor.  İçinde,  "Bir  Grup  Açıköğretim  Fakültesi  Sosyal
          Hizmet Öğrencisinin Açıköğretim Sosyal Hizmet Öğretimi Üzerine Görüşleri" ile "Bir Grup Açıköğretim Fakültesi Sosyal
          Hizmet  Mezununun  Açıköğretim  Sosyal  Hizmet  Öğretimi  Üzerine  Görüşleri"  altbaşlıkları  var.  AÖ  Sosyal  Hizmet
          konusunda  yapılmış  çok  sınırlı  ama  ilk  olan  bu  araştırma  için  emek  ve  düşünce  katkılarını  veren  AÖ  Sosyal  Hizmet
          mezunu  değerli  meslektaşlarımız  Ramazan  Çalışır  ve  Sariye  Dağ’a,  araştırmanın  ortaya  çıkması  için  katkılarını
          esirgemeyen değerli öğretim elemanlarımız Dr. Öğr. Üyesi Nevzat Bilgin'e, Ar. Gör. İsmail Nalbantoğlu ve Ar. Gör. Sinem
          Arslankoç'a çok teşekkürler. Araştırmanın tam metnine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
          https://www.ilhantomanbay.com/2021/12/17/bir-grup-acikogretim-fakultesi-sosyal-hizmet-ogrenci-ve-mezunlarinin-
          acikogretim-sosyal-hizmet-ogretimi-uzerine-gorusleri/





                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46