Page 36 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 36

SAYFA 35 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021







     TÜRKİYE’DE


     AÇIKÖĞRETİM SOSYAL

     HİZMET SORUNSALI













      Türkiye’de 1981 yılında başlayan açıköğretim (AÖ)
      düzenine geçildikten uzun yıllar sonra Türkiye sosyal
      hizmet mezunları örgütü ve bir grup akademisyeni açık
      ve uzaktan sosyal hizmet öğretimine karşı sesini
      yükseliyor ve kapatılsın diyor. Sosyal medyada en kısa
      ve en keskin deyişlerle açıköğretim sosyal hizmet
      öğretimine tümden karşı çıkılıyor. Bu son yıllarda               Prof. Dr. İlhan TOMANBAY
      başladı.

      Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği üzerinden tepkiler
      yapılıyor ama “sosyal hizmet uzmanları” ve
      akademisyenleri tarafından bugüne değin AÖ sosyal         Yoketmek istediğiniz de zaten yokedebileceğiniz bir
      hizmet/ler üzerine üretilmiş bir kapsamlı düşünce yok,    konu değil. Teknolojik bir dayatma, tarihsel bir süreç ve
      yazı yok, panel yok, çalıştay yok… Sözel fısıldaşmalar    toplumsal bir gelişme. Bunu yoketmek isteyenler de
      dernek eliyle toparlandı, ortaya çıkarıldı. Herhalde işin  biliyor ve fısıltılarında dile getiriyorlar. Ortaya
      en kolayı kısa ve keskin söylemlerle protesto etmek ve    söylenenler duyulması istenen tepkiler. O zaman
      kapatılmasını istemek. Sosyal medyanın özelliği bu.       yapılan şövalyelikten öteye geçebilemiyor. Çözüm
      Fazla düşünmeden yanlış dersin yanlış olur, kapatılsın    üretmek gerekmektedir. Türkiye “sosyal hizmet
      dersin kapatılır… mı? Ama en azından tavır yiğitçe        düşünürleri” henüz bu yola girmemişlerdir.
      görünüyor. Çözüm üretmeye de gerek görülmüyor bu
      durumda.                                                  Öncelikle gerçekten de açıköğretim sistemi kurulurken
                                                                net bilmediğim bir noktayı iki seçenekli belirteyim:
      Oysa dijital öğretim tarihsel ve teknolojik gelişimin
      önümüze getirdiği evrensel bir gerçektir ve Türkiye       (a)   Bölümler ilk kurulurken zamanın Sosyal Hizmetler
      sosyal çalışma aktörleri, düşünürleri çağdaş, güncel,     Yüksekokuluna sorulup görüş ya da destek alınmadı.
      gerçekçi ve işevuruk düşünce geliştirmelidir. Bunu        (b)  Bu istendi, başvuru yapıldı ama görüş ve destek
      rapora dökmelidir. Bir “yapmamayı”, “kapatmayı” değil,    verilmedi.
      “yapmayı”, “düzeltmeyi” savunmalıdır. Bu bugüne değin
      yapılamamıştır. Oysa sosyal çalışma toplumsal             Bilmiyorum. Ama bilinen şudur ki, kurulma çalışmaları
      bozulmalara, yanlış kurumsal yapılanmalara, sosyal        sırasında Sosyal Hizmetler Yüksekokulu konuya
      hastalıklara çözüm arama mesleğidir; yoketme değil!       kurulsun kurulmasın düzeyinde müdahil olmadı. Sessiz
                                                                kaldı. İlk sıkıntı buradadır.



                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41