Page 31 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 31
SAYFA 30 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
Tablo 1 ve Tablo 2’de yer alan öğrenci
kontenjanlarını incelediğimizde yüksek
oranlarda açıköğretim sosyal hizmet bölümü
için kontenjan ayrıldığını görmekteyiz.
Sosyal hizmet bölümünde yüzyüze eğitim
gören öğrenci gerçekleştireceği ödevler,
projeler, alan araştırmaları, aktif ders içi
etkinlik ve aday meslektaşları ile fikir
alışverişini birebir sağlaması bir süpervizyon
desteği ile açıköğretim ile eğitim alan bireye
oranla daha fazla olabilmektedir. Alan
araştırmasında toplumda yer alan
dezavantajlı bireylerin (kadın, çocuk, yaşlı,
LGBT) biyopsikososyal farklılıklarını
gözönüne alarak sosyal hizmetin
danışmanlık işlevini deneyimleme imknı
bulmaktadır. Bu bağlamda sayısı bir hayli
fazla olan açıköğretim kontenjanları,
Tablo 1: Anadolu Üniversitesi 2021 Yılı Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmet uygulama derslerine aktif katılımda
Bölümü Öğrenci Kontenjan Tablosu
sağlanamaması, bire bir alınma fırsatı
bulunamayan süpervizyon desteği ne yazık
ki uygulamalı bilimlerin bir dalı olan sosyal
hizmet biliminin kalitesini düşürmektedir.
Kaynakça
1- Alptekin, K. , Topuz, S. & Zengin, O. (2017).
TÜRKİYE’DE SOSYAL HİZMET
EĞİTİMİNDE NELER OLUYOR? . Toplum ve
Sosyal Hizmet , 28 (2) , 50-69
2- IFSW (2014). Sosyal Hizmet Nedir?
https://www.ifsw.org/what-is-social-work/global-
definition-of-social-work/^
3- YÖK. (2021). Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi Kontenjan Yerleşme ve
Kayıt İstatistikleri. Erişim: 24.11.2021 .,
https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?
y=101011208
4- YÖK. (2021). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim
Tablo 2: Atatürk Üniversitesi 2021 Yılı Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmet Fakültesi Kontenjan Yerleşme ve Kayıt
Bölümü Öğrenci Kontenjan Tablosu İstatistikleri. Erişim: 24.11.2021,
https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?
y=101411055
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R