Page 34 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 34

SAYFA 33 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021


      103 açıköğretim sosyal hizmet öğrenci/mezun bireyin       “Online dersler, akademisyenlerle konferanslar,
      katıldığı, aşağıda tabloda verilen anket çalışmasının     uygulama alanında saha ile uyumlu ve paralel eğitim.”
      özet verileri şu şekildedir: Katılımcıların; %84,5’ini
      kadınlar %15,5’ini erkek bireyler oluşturmaktadır.        “Uygulama ve sahaya yönelik eğitime ağırlık verilmeli.”
      Bireylerin %59,2’lik kısmının bekâr bireylerden oluştuğu
      gözlemlenmiştir. Yaş aralıkları 21 ile 48 arasında        Şüphesiz yaşanılan sorunlar çok geniş ölçekli ancak
      değişmekte olup en yüksek oran %10, 7 ile 25 yaş          anlaşıldığı üzere AÖF öğrencilerinin öne çıkan
      düzeyindedir.                                             sorunlarının başında uygulamadaki eksiklikler ve
                                                                yaşadıkları ayrımcılıklar ön plana çıkmaktadır. Birçok
      Katılımcıların öğrenim gördükleri üniversiteler sırasıyla,  AÖF mezunu bu ayrımcılıklarla mücadele etmek
      %77,7 ile Atatürk Üniversitesi, %12,6 ile İstanbul        zorunda kaldığını belirtmiştir. Eksiklikler olduğu şüphe
      Üniversitesi ve %9,7 ile Anadolu Üniversitesi olarak      götürmez bir gerçek iken öğrencilerin bunlardan
      gözlemlenmiştir. Ankete katılan 100 katılımcının          sorumlu tutulması son derece yanlıştır. Sistemin
      %63’ünün farklı bir mezuniyet alanlarına sahip olduğu,    eksikliklerini şüphesiz en ağır yaşayan ise bu sistemde
      %61,2’lik kısmının da bu bölümü seçmekteki en önemli      öğrenim gören öğrencilerdir. Sadece ders geçme
      nedenin kendi kararları olduğunu vurgulamıştır.           amacı olmayan, kendini bölüme adayan bir öğrenci için;
                                                                sorularına muhatap bulamamak, konuları net anlamak
      “Bu alanda devam etmeyi düşünüyor musunuz?”               için çok yoğun araştırmalar, okumalar yapmak yıpratıcı
      sorusuna bireylerin %91,2’si evet yanıtını verirken,      bir süreç olmakla beraber uygulamadaki eksikliği
      bireylerin %69,9’u aldıkları eğitimi yetersiz bulduklarını  kapatmak da zor olabilmektedir. Nasıl ki her örgün
      belirtmiştir. Bireylerin yetersiz buldukları konular sırası  üniversite mezunu tam manasıyla niteliklidir
      ile; %68 ile uygulama, %11,7 ile ders içerikleri          genellemesi yapmak doğru olmaz ise her açıköğretim
      olmuştur. %61,7’lik oranla bireyler, aynı alanda örgün    mezunu da eksik veya niteliksizdir genellemesi
      öğrenim gören öğrencilerle aldıkları eğitimin arasındaki  yapılmamalıdır. Kaldı ki bazı resmi kurumlar da
      farka “Bizden daha iyi” yanıtını vermiştir.               personel alımlarında bu ayrımcılığı yapmak suretiyle
                                                                aslında yasal olarak suç işlemektedir. Temennimiz
      Bunların yanında katılımcıların %53,4’ü AÖF mezunu        sosyal hizmet gibi önemli bir bölümün ülkemizde hak
      olmaktan kaynaklı ayrımcılığa uğrayabileceğini
      yazarken, %32’si ayrımcılığa uğradığını belirtmiştir.
      Bireylerin “ açıköğretim sistemi içerisinde olmasını
      istediğiniz yenilikler nelerdir?” sorusuna verdikleri
      başlıca cevaplar aşağıdaki gibidir:

      “Derslerin içerikleri ve nitelikleri arttırılmalı bize de
      öğrenci gözüyle bakılmalı ve online dersler arttırılmalı.”


      “Teoride öğrendiklerimizin uygulama alanında da
      gösterilmesi...”

      “Staj uygulaması haftada 1 gün eksik, arttırılmalı.”


      “Uygulamaya daha çok önem verilmeli, öğrencilere
      danışman atanmalı, sormak istediğimiz sorulara net
      cevap verilmeli.”








                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39