Page 34 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 34
SAYFA 33 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
103 açıköğretim sosyal hizmet öğrenci/mezun bireyin “Online dersler, akademisyenlerle konferanslar,
katıldığı, aşağıda tabloda verilen anket çalışmasının uygulama alanında saha ile uyumlu ve paralel eğitim.”
özet verileri şu şekildedir: Katılımcıların; %84,5’ini
kadınlar %15,5’ini erkek bireyler oluşturmaktadır. “Uygulama ve sahaya yönelik eğitime ağırlık verilmeli.”
Bireylerin %59,2’lik kısmının bekâr bireylerden oluştuğu
gözlemlenmiştir. Yaş aralıkları 21 ile 48 arasında Şüphesiz yaşanılan sorunlar çok geniş ölçekli ancak
değişmekte olup en yüksek oran %10, 7 ile 25 yaş anlaşıldığı üzere AÖF öğrencilerinin öne çıkan
düzeyindedir. sorunlarının başında uygulamadaki eksiklikler ve
yaşadıkları ayrımcılıklar ön plana çıkmaktadır. Birçok
Katılımcıların öğrenim gördükleri üniversiteler sırasıyla, AÖF mezunu bu ayrımcılıklarla mücadele etmek
%77,7 ile Atatürk Üniversitesi, %12,6 ile İstanbul zorunda kaldığını belirtmiştir. Eksiklikler olduğu şüphe
Üniversitesi ve %9,7 ile Anadolu Üniversitesi olarak götürmez bir gerçek iken öğrencilerin bunlardan
gözlemlenmiştir. Ankete katılan 100 katılımcının sorumlu tutulması son derece yanlıştır. Sistemin
%63’ünün farklı bir mezuniyet alanlarına sahip olduğu, eksikliklerini şüphesiz en ağır yaşayan ise bu sistemde
%61,2’lik kısmının da bu bölümü seçmekteki en önemli öğrenim gören öğrencilerdir. Sadece ders geçme
nedenin kendi kararları olduğunu vurgulamıştır. amacı olmayan, kendini bölüme adayan bir öğrenci için;
sorularına muhatap bulamamak, konuları net anlamak
“Bu alanda devam etmeyi düşünüyor musunuz?” için çok yoğun araştırmalar, okumalar yapmak yıpratıcı
sorusuna bireylerin %91,2’si evet yanıtını verirken, bir süreç olmakla beraber uygulamadaki eksikliği
bireylerin %69,9’u aldıkları eğitimi yetersiz bulduklarını kapatmak da zor olabilmektedir. Nasıl ki her örgün
belirtmiştir. Bireylerin yetersiz buldukları konular sırası üniversite mezunu tam manasıyla niteliklidir
ile; %68 ile uygulama, %11,7 ile ders içerikleri genellemesi yapmak doğru olmaz ise her açıköğretim
olmuştur. %61,7’lik oranla bireyler, aynı alanda örgün mezunu da eksik veya niteliksizdir genellemesi
öğrenim gören öğrencilerle aldıkları eğitimin arasındaki yapılmamalıdır. Kaldı ki bazı resmi kurumlar da
farka “Bizden daha iyi” yanıtını vermiştir. personel alımlarında bu ayrımcılığı yapmak suretiyle
aslında yasal olarak suç işlemektedir. Temennimiz
Bunların yanında katılımcıların %53,4’ü AÖF mezunu sosyal hizmet gibi önemli bir bölümün ülkemizde hak
olmaktan kaynaklı ayrımcılığa uğrayabileceğini
yazarken, %32’si ayrımcılığa uğradığını belirtmiştir.
Bireylerin “ açıköğretim sistemi içerisinde olmasını
istediğiniz yenilikler nelerdir?” sorusuna verdikleri
başlıca cevaplar aşağıdaki gibidir:
“Derslerin içerikleri ve nitelikleri arttırılmalı bize de
öğrenci gözüyle bakılmalı ve online dersler arttırılmalı.”
“Teoride öğrendiklerimizin uygulama alanında da
gösterilmesi...”
“Staj uygulaması haftada 1 gün eksik, arttırılmalı.”
“Uygulamaya daha çok önem verilmeli, öğrencilere
danışman atanmalı, sormak istediğimiz sorulara net
cevap verilmeli.”
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R