Page 33 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 33

SAYFA 32 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021




      Örgün eğitimlerde öğrencinin takip etmekle yükümlü        zorunda kalanlar için bu sistem herhangi bir sorumluluktan
      olduğu ders programları, eğitici ile kurduğu yüzyüze      kaçmak değil, bilakis birçok sorumluluğun yanısıra birde
      iletişim, aynı ortamda aynı ders içerikleri konusunda     kaliteli bir eğitim için öğrenci olma sorumluluğunu
      eğitim aldığı ve birbirinden etkilenmek suretiyle         almaktır.
      kendisini geliştirebildiği öğrenci çevresi, üniversitelerin
      kütüphane, konferans, söyleşi vb. etkinlikleri sayesinde  Sistem kendi içerisinde öğrencilerine bazı kısmi avantajlar
      örgün öğretim gören öğrenciler, sözkonusu ders            sağlarken beraberinde birçok dezavantajı da
      içeriklerine farklı kaynaklardan daha etkili sahip        getirmektedir. Bunların arasında uygulamalı eğitimlerde
      olabilmektedir.
                                                                eksiklik, alternatif kaynaklara ulaşmada güçlük, ders ve
                                                                konular hakkında oluşan soruların cevaplandırılmasında
      Açıköğretim eğitim modeli gereği bu imkanlardan           muhatap bulunamaması ve bu yazıya asıl kaynak
      faydalanamayan açıköğretim öğrencileri zorunlu olarak
      günlük iş ve özel hayatları dışında kalan zaman           oluşturan  açıköğretim mezunu bireylere karşı gösterilen
      diliminde ders kitapları, yardımcı kitaplar, internet, diğer  önyargılar ön plana çıkmaktadır. Sistemin uygulandığı
      öğrenciler ile sosyal medya üzerinden paylaşım türü       günden bugüne kadar özellikle öğrenciler ve bazı
      kişisel çabaları ile aynı müfredata hakim olmaya          kurum/kuruluşlar arasında  açıköğretim mezunu olan
      çalışarak aynı türden sınavlara katılmaktadır.            bireylerin nitelik bakımından yetersiz oldukları, örgün
                                                                okumuş öğrencilerle denk tutulmamaları gerektiği gibi
      Aslında objektif bir bakış açısıyla bakıldığında aynı     yaygın bir kanı oluşmaktadır. Bu eleştirilerden ise en çok
      müfredatın ve sınav sisteminin uygulandığı fakat tek      insanı odağına alan, dezavantajlı birey ve gruplarla
      görevi ve sorumluluğu ders çalışmak olan bir grup         çalışan uygulama ağırlıklı bir bölüm olmasından kaynaklı
      öğrenci ile hayatı idame etmesi açısından anne, baba,     uygulamalı meslekler ve dolayısıyla sosyal hizmet bölümü
      asker, polis, itfaiyeci, ev hanımı, işçi gibi, bir de fazla  öğrencileri etkilenmektedir. Eğitim sistemine ve mezun
      görevinin yanı sıra ders çalışarak okulunu tamamlamak     olanların yeterliliklerine hem açıköğretimli hem de örgün
      zorunda olan bir diğer gurubun kıyaslanması gibi bir      eğitimli öğrenciler tarafından çeşitli eleştiriler
      sonuçla karşılaşmaktayız.                                 getirilmektedir. Özellikle açıköğretim okuyan ve
                                                                mezunlarının bu eğitim sistemini tercih etmeleri, sistemin
      MADDİ İMKÂNSIZLIKLAR AŞILABİLİR AMA                       yeterliliği, mezunların beklentilerini belirlemek amacıyla
      MANEVİ İMKÂNSIZLIKLAR ÇOĞU ZAMAN                          sosyal medya üzerinden toplam 103 kişinin katıldığı bir
      AŞILAMAZ                                                  anket yapılmıştır.


      Yukarda bahsettiğimiz gibi  açıköğretim sistemi
      dezavantajlı bireylerin imdadına yetişen bir sistemdir.
      Açıköğretim okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun
      bu fakülteyi tercih etmesinin altında yatan sebeplerin
      başında maddi ve manevi imkânsızlıklar gelmektedir.
      Bu eğitim şeklinin tercih edilmesinde kimi ailevi
      sorunlar, kimi sağlık sorunları, kimi de maddi
      imkânsızlıklar büyük ölçüde rol almaktadır. Bu nedenle
      çeşitli imkânsızlıklar nedeniyle  açıköğretim okumak














                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38