Page 33 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 33
SAYFA 32 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
Örgün eğitimlerde öğrencinin takip etmekle yükümlü zorunda kalanlar için bu sistem herhangi bir sorumluluktan
olduğu ders programları, eğitici ile kurduğu yüzyüze kaçmak değil, bilakis birçok sorumluluğun yanısıra birde
iletişim, aynı ortamda aynı ders içerikleri konusunda kaliteli bir eğitim için öğrenci olma sorumluluğunu
eğitim aldığı ve birbirinden etkilenmek suretiyle almaktır.
kendisini geliştirebildiği öğrenci çevresi, üniversitelerin
kütüphane, konferans, söyleşi vb. etkinlikleri sayesinde Sistem kendi içerisinde öğrencilerine bazı kısmi avantajlar
örgün öğretim gören öğrenciler, sözkonusu ders sağlarken beraberinde birçok dezavantajı da
içeriklerine farklı kaynaklardan daha etkili sahip getirmektedir. Bunların arasında uygulamalı eğitimlerde
olabilmektedir.
eksiklik, alternatif kaynaklara ulaşmada güçlük, ders ve
konular hakkında oluşan soruların cevaplandırılmasında
Açıköğretim eğitim modeli gereği bu imkanlardan muhatap bulunamaması ve bu yazıya asıl kaynak
faydalanamayan açıköğretim öğrencileri zorunlu olarak
günlük iş ve özel hayatları dışında kalan zaman oluşturan açıköğretim mezunu bireylere karşı gösterilen
diliminde ders kitapları, yardımcı kitaplar, internet, diğer önyargılar ön plana çıkmaktadır. Sistemin uygulandığı
öğrenciler ile sosyal medya üzerinden paylaşım türü günden bugüne kadar özellikle öğrenciler ve bazı
kişisel çabaları ile aynı müfredata hakim olmaya kurum/kuruluşlar arasında açıköğretim mezunu olan
çalışarak aynı türden sınavlara katılmaktadır. bireylerin nitelik bakımından yetersiz oldukları, örgün
okumuş öğrencilerle denk tutulmamaları gerektiği gibi
Aslında objektif bir bakış açısıyla bakıldığında aynı yaygın bir kanı oluşmaktadır. Bu eleştirilerden ise en çok
müfredatın ve sınav sisteminin uygulandığı fakat tek insanı odağına alan, dezavantajlı birey ve gruplarla
görevi ve sorumluluğu ders çalışmak olan bir grup çalışan uygulama ağırlıklı bir bölüm olmasından kaynaklı
öğrenci ile hayatı idame etmesi açısından anne, baba, uygulamalı meslekler ve dolayısıyla sosyal hizmet bölümü
asker, polis, itfaiyeci, ev hanımı, işçi gibi, bir de fazla öğrencileri etkilenmektedir. Eğitim sistemine ve mezun
görevinin yanı sıra ders çalışarak okulunu tamamlamak olanların yeterliliklerine hem açıköğretimli hem de örgün
zorunda olan bir diğer gurubun kıyaslanması gibi bir eğitimli öğrenciler tarafından çeşitli eleştiriler
sonuçla karşılaşmaktayız. getirilmektedir. Özellikle açıköğretim okuyan ve
mezunlarının bu eğitim sistemini tercih etmeleri, sistemin
MADDİ İMKÂNSIZLIKLAR AŞILABİLİR AMA yeterliliği, mezunların beklentilerini belirlemek amacıyla
MANEVİ İMKÂNSIZLIKLAR ÇOĞU ZAMAN sosyal medya üzerinden toplam 103 kişinin katıldığı bir
AŞILAMAZ anket yapılmıştır.
Yukarda bahsettiğimiz gibi açıköğretim sistemi
dezavantajlı bireylerin imdadına yetişen bir sistemdir.
Açıköğretim okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun
bu fakülteyi tercih etmesinin altında yatan sebeplerin
başında maddi ve manevi imkânsızlıklar gelmektedir.
Bu eğitim şeklinin tercih edilmesinde kimi ailevi
sorunlar, kimi sağlık sorunları, kimi de maddi
imkânsızlıklar büyük ölçüde rol almaktadır. Bu nedenle
çeşitli imkânsızlıklar nedeniyle açıköğretim okumak
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R