Page 29 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 29

SAYFA 28 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021



      Fakültesi gibi farklı fakülteler bünyesinde yer almaktadır
      (YÖK Atlas, 2019). Bunun bir getirisi olarak da her
      bölüm kendi bakış açısına göre bir müfredat geliştirerek
      uyguladığından dolayı eğitimlerin kalitesi ve niteliği
      farklılık göstermekte, eğitimde ve uygulamada mesleki
      bir birliktelik sağlanamamaktadır.

      Tüm bu eleştiriler gözönüne alındığında sosyal hizmet
      eğitiminin açıköğretim veya uzaktan eğitim yolu ile
      verilmesi mesleğin saygınlığı ve geleceği açısından tek
      başına bir risk teşkil etmemektedir. Sosyal hizmetlerin
      faaliyet alanları, içinde barındırdığı disiplinler ve     edilmesiyle ilgili olarak iş bulma, akademik personel
      uygulama sahaları gözönüne alındığında “sosyal            olarak devam etme, aynı kurum içerisinde ast-üst ilişkisi
      hizmet hayatın kullanım kılavuzudur” diyebiliriz. Sosyal  ile faaliyet yürütme açısından birçok problemin de bu
      hizmetler doğrudan içerisinde bulunduğu toplumun          sayede önüne geçilebilecektir.
      yazılı ve yazılı olmayan kurallarından doğduğu için bu
      disiplinden etkilenmeyecek, feyz almayacak bir meslek     Sosyal hizmet mesleğinin toplum nezdinde anlaşılır
      dalı yoktur. Bir inşaat mühendisi aileler için ev         olması ve hak ettiği saygınlığı görmesi açısından
      tasarlarken, bir doktor hastası ile kuracağı ilişkide, bir  üniversitelerde müfredat ve eğitim birliği sağlanmalıdır.
      avukat müvekkili ile olan ilişkisinde, bir esnaf müşterisi  Sosyal hizmet bölümü mezunları kurumlarda devletin
      ile olan ilişkisinde aslında sosyal hizmetin gerekliliği  sosyal politikalarının uygulayıcısı olacakları için öncelikle
      olan insanı anlama, ihtiyacı belirleme ve çözümler        sosyal politikaların istikrarı, toplumun ihtiyaçlarına cevap
      sunma noktasında mutlaka sosyal hizmet kültürüne          verebilecek hıza ve esnekliğe sahip olması, eğitimlerin de
      ihtiyaç duyacaktır. Yazının başından itibaren belirtmiş   zamanın şartlarına ve kamu pratiğine uyumlu olacak
      olduğum eleştiriler ve gereklilikler düşünüldüğünde       şekilde geliştirilmesi gerekmektedir.
      sonuç olarak sosyal hizmet eğitiminin;


      İki yıllık önlisans programı olarak açıköğretim mutlaka   KAYNAKÇA
      devam etmelidir. Eğitimi tamamlayan öğrenciler ara
      personel olarak görevlendirileceği gibi farklı bir eğitim  1- Tanilli, S. 1988, Nasıl Bir Eğitim İstiyoruz?, Amaç Yayıncılık,
      alarak ayrı bir mesleğe yönelmeleri durumunda dahi        İstanbul, s. 10
      sosyal hizmetin tanınırlığını ve bu sayede saygınlığını   2- Dewey, J., Boydston, J. A., & Ross, R. G. 1983, The Middle
      artıracaklardır.                                          Works, 1899-1924: 1921-1922 (Vol. 13). Southern Illinois
                                                                University Press.
      Dört yıllık lisans programı Anadolu Üniversitesinin       3- https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-
      yukarıda da belirttiğimiz (Jandarma, Polis, Adalet        sistemi/tarihce
      Bakanlığı personellerine) uygulandığı şekliyle            4- Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAD
      hâlihazırda bu mesleği icra eden (kamu, STK)              2017, Cilt 3, Sayı 2, s. 89-90
      personellerin eğitim seviyelerinin yükseltilmesi ve       5- Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAD
      mesleki disiplinlerin kazandırılması açısından uygulama   2017, Cilt 3, Sayı 2, s. 88
      alanlarını çeşitlendirecek şekilde uygulanmalıdır. Onun   6- http://www.manevisosyalhizmet.com/?p=649
      haricinde mesleğin omurgasını oluşturan saha              7- https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/turkiye-
      çalışmaları ve uygulamalarından mevcut pozisyonları       programlari/acikogretim-sistemindeki-programlar/sosyal-hizmet
                                                                8- Yeler, A., “Türkiye’de Sosyal Politikaların Sosyal Hizmet
      gereği faydalanamayacak olan öğrencilerin açıköğretim     Eğitimi Üzerindeki Belirleyiciliği”, Cilt 3, Sayı 5, ISSN: 2602-
      olarak sosyal hizmet eğitimini almaları uygun             4446, Aralık 2019, s. 281
      olmayacaktır. Mezuniyet sonrası mesleğin icra




                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34