Page 30 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 30

SAYFA 29 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021



      AÇIKÖĞRETİM SOSYAL

      HİZMET VE ÖRGÜN

      SOSYAL HİZMET
      BAĞLAMINDA VERİLEN

      EĞİTİMİNİN

      İŞLEVSELLİĞİNİN

      KARŞILAŞTIRILMASI







       KÜBRA MARAL*





     Sosyal hizmet mesleğinin küresel tanımını yapmış olan
     Uluslararası Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği “Sosyal
     hizmet, uygulamaya dayalı bir meslek ve sosyal
     değişimi ve gelişimi, sosyal uyumu ve insanların
     güçlendirilmesini ve özgürleşmesini destekleyen               *  1998 yılında Erzurum'da doğdum.2017 yılında Atatürk
     akademik bir disiplindir. Sosyal adalet, insan hakları,         Üniversitesi Çocuk Gelişimi  bölümü ön lisans
     toplu sorumluluk ve farklılıklara saygı ilkeleri sosyal         programından mezun oldum.2021  yılında ise Atatürk
     hizmetin merkezinde yer alır. Sosyal hizmet, sosyal             Üniversitesi Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Sosyal
     bilimler, beşeri bilimler ve yerel bilgi teorileri tarafından   Hizmet bölümünden mezun oldum.Lisans eğitimim
     desteklenen sosyal hizmet,yaşam zorluklarını ele almak          süresince Tübitak,BAP ve Toplumsal Duyarlılık
     ve refahı artırmak için insanları ve yapıları bir araya         projelerinde aktif olarak proje yürütücüsü ve proje
     getirir.” (IFSW,2014).                                          araştırmacısı olarak görev aldım. Aile danışmanlığı ve
                                                                     cinsel terapi alanlarında online olarak danışmanlık
     Tanımda belirtilmiş “uygulamaya dayalı” kriterinde              hizmeti vermekteyim.Kızılay,Ahbap ve Tema
     meslek elemanlarının ve meslek elemanı adayların                gönüllüsüyüm.Mesleki ilgi alanlarım; aile
     sahada yer alan araştırmalarının ve deneyimlerinin              danışmanlığı,cinsel terapi,çocuk istismarıdır.
     önemi karşımıza çıkmaktadır. Örgün olarak sosyal
     hizmet bölümünde eğitim gören öğrencilerin alan
     araştırmaları, vakalarla birebir görüşme sağlaması,
     müracaatçı hedef kitleye yönelik projelerde aktif rol
     almak ve öğrenim sürecinde belirtilen mevcut zaman
     dilimlerinde staj yapması sosyal hizmet mesleğinin
     temel dinamiklerinden olan “uygulamatemelli” ilkesiyle
     paralellik göstermektedir. Açıköğretim veya uzaktan
     öğretim yoluyla sosyal hizmet bölümünde eğitim gören
     öğrencilerin bölümlerinin temel işlev ve rollerinden olan
     vaka yöneticisi, bağlantı kurucu ve danışman rolleri
     deneyimlemesine zıt düşmektedir.




                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35