Page 38 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 38
SAYFA 37 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021
7. Liseyi bitirip üniversite okumak isteyen gençlerin 11. Bu nedenle kaçınılmaz olarak AÖ bölümlerinin
tartışmasız gideceği öğretim örgün öğretimdir. Çünkü öğrenci sayıları öğretim elemanlarıyla ve uygulama
üniversitede okumayı öğrenci üniversitede danışmanlarıyla yüzyüze eğitsel görüşmenin yapılacağı
öğrenecektir. Ortaokul ve lisede nakış nakış işlenerek sayı kerteriz alınarak belirlenir. Yani bir
verilen ve kalıcılaşan okuma sevgisini öğrenci yılda100.000’lerçe kayıt yapılmaz. Birkaç yüzle sınırlıdır
üniversitede geliştirir. Okuma sevgisi ve okumanın bu sayı.
önemini içselleştirmemiş 18 yaşında birinin yurtdışında
AÖ’ye gitmesi sözkonusu olamaz. Yoksa ne olur biliyor 12. Bitmedi. AÖ öğrencileri farklı kentlerde bulunan ve
musunuz? Daha önceden çıkmış AÖ test sorularını ele daha önceden belirlenmiş sosyal çalışma bölümlerinden
geçirmeye çalışır, bilen birini yanına oturtturup sınav kendisine en yakın olanına her haftasonu (Cumartesi ve
sorularını ona yaptırmaya çalışır vb. Daha önce bir Pazar günleri) giderek hemen hemen tam günlü örgün
üniversiteyi yüzyüze bitirmemiş, daha önce ilkokuldan
beri okuma sevgisi ve alışkanlığını kazanmamış kişiler ders almak, dinlemek ve mutlaka derslere katılmak
AÖ’de öğrenmeyi değil, çıkacak soruların yanıtlarını zorundadır.
ezberleyip geçmeyi hedefler. Bu da üniversite öğretimi
değildir. Bu yolla alınan diplomanın işe yaramayacağını 13. Öğretim süresince belirtilen her haftasonu düzenli
bilir Avrupa’da AÖ öğrencisi. olarak gitmeyenler diye bir şey yazmak istedim, ama
elim gitmedi. Düzenli olarak gidemeyecekse olanlar o
8. Gerçek bir AÖ yapılanması sadece öğrenci alımıyla programa kayıt yaptırmazlar. Kayıt yaptıranlar düzenli
ilgili ve sınırlı olmamalıdır. Öğrenci sayısı bu öğretimin giderler. Zaten AÖ’e kayıt olma sorumluluğunu yerine
farklı ilkeleriyle bağlamlar kurularak belirlenmelidir. getirmiş bir öğrenci, başka ülkelerde, kayıt olayım ama
gitmemek için bir bahane bulup gitmeden mezun olurum
9. Gerçek bir AÖ yapılanması meslek hocalarıyla ve diye düşünemez. Bunu öğretim elemanlarından da
uygulama hocalarıyla yüzyüze görüşmesiz olamaz. düşünebilecek kimse olmadığı için böyle bir sorun
yaşanmaz. Bu önerilmez, bu düşünülmez. Çalışıyorum,
10. Gerçek bir AÖ yapılanması uygulamadan kopuk derse gelemem diyene, çalışıyorsan okuma denir ve bu
olamaz. Müfredata uygun yeterli saati doldurulmayan, kesindir. Çalışmada anlayış ders gün ve saatleri dışında
sadece kurumu incelemek, koklamak, gözlemlemek, elbette gösterilir. Zaten ona da kimsenin karışmaya
masada oturup izlemek kıvamında yapılana uygulama hakkı yoktur. Yani ben senin ders saatleri dışında ne
denmez. Uygulama içine dalarak ve yapılarak olur. yapacağına karışamam, ama bana ayırmak için
Birşeyler yapmanız istenir, beklenir ve teşvik edilir. sözleşme imzaladığın, yani kayıt yaptırdığın bu bölümde
Bırak uygulamayı, otur şurada bizlere kötü örnek olma de benim derslerime katılma zorunluğun vardır anlayışı
diye düşünülmez. Birşeyler üretemeyen uygulama
başarılı olamaz. yeterli olur okumak için. Bu aşılmaya çalışılmaz.
14. Uygulamaya da öğrenci mutlaka ve zamanında
gitmek zorundadır. Uygulama yeri bulamayan ya da
okulun gösteremediği öğrenciye anlayış gösterilmez.
Uygulama yeri bulunmalıdır; bulunur. Çünkü zaten
toplam öğrenci sayısı uygulama yeri bulunacak kadarla
sınırlanmıştır.
15. Uygulama danışmanının sayısı ve her danışmanın
öğrenciye müfredatta belirtilen anlamlı saati ayırabileceği
kapasite neyse öğrenci sayısı da o kadarla sınırlıdır.
W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N • S H M A @ S A B E V . O R G . T R