Page 38 - 14. SAYI ARALIK KAPAK Kopyası
P. 38

SAYFA 37 • SOSYAL HİZMET MAGAZİN • GÜNCEL • ARALIK 2021


      7.   Liseyi bitirip üniversite okumak isteyen gençlerin   11.   Bu nedenle kaçınılmaz olarak AÖ bölümlerinin
      tartışmasız gideceği öğretim örgün öğretimdir. Çünkü      öğrenci sayıları öğretim elemanlarıyla ve uygulama
      üniversitede okumayı öğrenci üniversitede                 danışmanlarıyla yüzyüze eğitsel görüşmenin yapılacağı
      öğrenecektir. Ortaokul ve lisede nakış nakış işlenerek    sayı kerteriz alınarak belirlenir. Yani bir
      verilen ve kalıcılaşan okuma sevgisini öğrenci            yılda100.000’lerçe kayıt yapılmaz. Birkaç yüzle sınırlıdır
      üniversitede geliştirir. Okuma sevgisi ve okumanın        bu sayı.
      önemini içselleştirmemiş 18 yaşında birinin yurtdışında
      AÖ’ye gitmesi sözkonusu olamaz. Yoksa ne olur biliyor     12.   Bitmedi. AÖ öğrencileri farklı kentlerde bulunan ve
      musunuz? Daha önceden çıkmış AÖ test sorularını ele       daha önceden belirlenmiş sosyal çalışma bölümlerinden
      geçirmeye çalışır, bilen birini yanına oturtturup sınav   kendisine en yakın olanına her haftasonu (Cumartesi ve
      sorularını ona yaptırmaya çalışır vb. Daha önce bir       Pazar günleri) giderek hemen hemen tam günlü örgün
      üniversiteyi yüzyüze bitirmemiş, daha önce ilkokuldan
      beri okuma sevgisi ve alışkanlığını kazanmamış kişiler    ders almak, dinlemek ve mutlaka derslere katılmak
      AÖ’de öğrenmeyi değil, çıkacak soruların yanıtlarını      zorundadır.
      ezberleyip geçmeyi hedefler. Bu da üniversite öğretimi
      değildir. Bu yolla alınan diplomanın işe yaramayacağını   13.   Öğretim süresince belirtilen her haftasonu düzenli
      bilir Avrupa’da AÖ öğrencisi.                             olarak gitmeyenler diye bir şey yazmak istedim, ama
                                                                elim gitmedi. Düzenli olarak gidemeyecekse olanlar o
      8.   Gerçek bir AÖ yapılanması sadece öğrenci alımıyla    programa kayıt yaptırmazlar. Kayıt yaptıranlar düzenli
      ilgili ve sınırlı olmamalıdır. Öğrenci sayısı bu öğretimin  giderler. Zaten AÖ’e kayıt olma sorumluluğunu yerine
      farklı ilkeleriyle bağlamlar kurularak belirlenmelidir.   getirmiş bir öğrenci, başka ülkelerde, kayıt olayım ama
                                                                gitmemek için bir bahane bulup gitmeden mezun olurum
      9.   Gerçek bir AÖ yapılanması meslek hocalarıyla ve      diye düşünemez. Bunu öğretim elemanlarından da
      uygulama hocalarıyla yüzyüze görüşmesiz olamaz.           düşünebilecek kimse olmadığı için böyle bir sorun

                                                                yaşanmaz. Bu önerilmez, bu düşünülmez. Çalışıyorum,
      10.   Gerçek bir AÖ yapılanması uygulamadan kopuk         derse gelemem diyene, çalışıyorsan okuma denir ve bu
      olamaz. Müfredata uygun yeterli saati doldurulmayan,      kesindir. Çalışmada anlayış ders gün ve saatleri dışında
      sadece kurumu incelemek, koklamak, gözlemlemek,           elbette gösterilir. Zaten ona da kimsenin karışmaya
      masada oturup izlemek kıvamında yapılana uygulama         hakkı yoktur. Yani ben senin ders saatleri dışında ne
      denmez. Uygulama içine dalarak ve yapılarak olur.         yapacağına karışamam, ama bana ayırmak için
      Birşeyler yapmanız istenir, beklenir ve teşvik edilir.    sözleşme imzaladığın, yani kayıt yaptırdığın bu bölümde
      Bırak uygulamayı, otur şurada bizlere kötü örnek olma     de benim derslerime katılma zorunluğun vardır anlayışı
      diye düşünülmez. Birşeyler üretemeyen uygulama
      başarılı olamaz.                                          yeterli olur okumak için. Bu aşılmaya çalışılmaz.

                                                                14.   Uygulamaya da öğrenci mutlaka ve zamanında
                                                                gitmek zorundadır. Uygulama yeri bulamayan ya da
                                                                okulun gösteremediği öğrenciye anlayış gösterilmez.
                                                                Uygulama yeri bulunmalıdır; bulunur. Çünkü zaten
                                                                toplam öğrenci sayısı uygulama yeri bulunacak kadarla
                                                                sınırlanmıştır.


                                                                15.   Uygulama danışmanının sayısı ve her danışmanın
                                                                öğrenciye müfredatta belirtilen anlamlı saati ayırabileceği
                                                                kapasite neyse öğrenci sayısı da o kadarla sınırlıdır.






                        W W W . S A B E V . O R G . T R / S O S Y A L - H İ Z M E T - M A G A Z İ N   •   S H M A @ S A B E V . O R G . T R
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43